23 Eylül 2011 Cuma

Tarihe Tanıklık Etmek! ( Fenerbahçe-Manisa Maçı)




Salı günü akşam üzeri Banu aradı
Fenerin maçına gidiyoruz sende gelsene, diye
Aaaa hiç kaçırmam! geliyorum, dedim:)
Saat 17 trenine binmek için istasyona gittiğimde aman Allah'ım ne göreyim
Çocuğunun elinden tutan, fener formasını üzerine geçiren istasyona akın etmiş
Daha sonraki istasyonların durumu'da bizimkinden farklı değildi:)
Kızıltoprak istasyonunda inen gurupla birlikte indim trenden
Stada doğru yürümeye başladım
Okula yeni başlayan çocuklarını okul kapısından bırakır gibi eşlerini, sevgililerini stada götüren beyleri gördüm. güldüm
Tam stada geldim bir baktım beyler de dışardan destek için toplanmış
Helal be!! taraftar desteği böyle olur, dedim:)

Banu çok yoğun bir kalabalık olduğu için çocukları alıp dışarıda bir restorana götürmüş, yemek yemek için.
Maç başladıktan sonra sakinleşir o zaman gireriz, dedi
Ben gelmişken maç öncesi gireyim, bir kaç fotoğraf çekeyim, sizinle içeride buluşuruz dedim
Giriş kapısının önündeki kalabalığın arkasına durdum
Banu'nun girmekten vazgeçip gittiği kadar var yoğunluk
Hemen geri çıkayım dedim ama çıkmak ne mümkün!
Kaldım kalabalığın ortasında:)
El mahkum zorunlu olarak içeri gireceğim bir şekilde
Tam giriş kapısına gelmiştim ki kapıdan içeri bebek arabasını sokmaya çalışan bir bayanla yan yana geldik
Arkadaki bayanlar kızıyorlar "bebek arabasının burada ne işi var?" diye
Kızanların hemen önünde 7-8 aylık bebeği olan başka bir anne var
Ezildi ezilecek garibanlar:)
Ama o anne ve bebek yalnız değildi
Biz kadınlar erkekler gibi "hadi maça gidiyoruz" diyerek evden çıkamıyoruz
Çoluğumuz çocuğumuz var ilgilenmemiz gereken
Beyler maça giderken çoluk çocuk zaten anne ile kalıyor.Annenin sorumluluğunda ya!
Ama kırk yılın başında kadın maça gidecek olur çoluk çocuk tutuşur elimizden,eteğimizden
Bu yetmez bebeğin arabası, yemeği, içeceği hepsini almak zorundadır kadın
Gerçi biz kadınların ruhunda var bu
Yanında çocuğu olmayıp arkadaşı-dostuyla gelenler de almış koca poşetleri
İçinde ne ararsan mevcut!
Çikolatalar, kekler, simitler Allah ne verdiyse artık:))
Kadın olmak zor iş:)



Güç bela içeri girdim
Üst katın en önündeki bariyerlere oturanları görünce yanlarına oturuverdim
Fotoğraf çekmek için gayet iyi bir yerdi:)
Telefon ediyorum eşe-dosta
Hadi bilin bakalım ben neredeyim, diyerek:))
Nerede olduğumu duyan maçın hangi takımla oynandığını soruyor
"Vallahi bilmiyorum mor formalı bir takım" diyorum :)
Yanımdakilerin konuşmasından anladığım kadarıyla karşı takım Bursa spormuş!
Allah için rakip takım iyi oynuyor
Geçen yıl Bursa boşuna şampiyon olmamış, diyorum
İkinci yarı öğreniyorum bizim Bursa spor sanırım Manisa spormuş:))
Sanırım diyorum çünkü ondan da emin değildim:)
Rakip takımın oyuncusuna hakem kırmızı kart çıkardığında fenerli olduğunu unutup "ayyyy yazıııık yaaa gitti adam, kaldılar 10 kişi" diye üzülüyorum rakip takıma:)
Rakip takımın hiç taraftarının olmamasına üzülüyorum
Allah'tan erkek taraftarlar yoktu statta, dayak yemekten kurtuldum şükür:)



İlkokula giderken Fenerli olmuştum
O günden beri de soranlara fenerli olduğumu söylüyorum
Ama sorsalar futbolcularımızı, hiç birinin adını bilmem
Bir kaç yıl önce bizim ahali televizyonda futbol seyrederken,
Beşiktaş kalesinde Rüştü'yü görmüştüm de "Bizim Rüştü'nün Beşiktaş kalesinde ne işi var? " diye sormuştum çok gülmüşlerdi bana
Meğer bizim kalecimiz olan Rüştü, fenerden ayrıları çok olmuşta  benim haberim yokmuş:)
Futbol ile aramın ne kadar iyi olduğu görülüyor sanırım:))


Neyse bayanların seyirci hallerine geleyim
Çok komikti
Anonsla birisi tribünlere sesleniyor 
Sırayla "sarı", "Lacivert", "şampiyon", "fener" diye bağırmamız için...
İlk tribün "sarııııııı" diye bağırmaya başlıyor tüm stad "sarıııııııı" diyor
Lacivert'i söyleyen yok:)
Tezahürat yapmayı beceremiyoruz
Ama normal bu durum
Bir sonraki maçta görün siz bizi
Bu maç ileri ki günlerde yapılacak olan maça hazırlıktı:)

Erkeklere ceza ağır oldu ama biz bayanların bu ceza oldukça işine geldi:)
Fener kaç maçını seyircisiz oynayacak bilmiyorum ama Galatasaray'ın da seyircisiz en yakın zamanda maç oynama cezası alması yönünde tüm dualarım:)




Ha unuttum Banu'yu
Kız beni davet etti
Ben girdim içeri onlar dışarıda kaldılar
Çok yoğun bir kalabalık varmış içeri girememişler
Aradılar biz eve dönüyoruz,diye
Kaldım tek başıma oralarda:)





Dönerken de yine treni tercih ettim
Söğütlüçeşme de tren full doldu, kapılar zor kapandı:)
Tren, diğer istasyonlara girerken treni bekleyen yolcular içerideki kalabalığı gördüğünde yüzlerindeki ifade görülmeye değerdi

İlk futbol izleme macerası böylece yaşandı ve bitti:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder