31 Ekim 2010 Pazar

Ankara gezisi ve Anıtkabir

Yeniden Merhabalar:)

25 Ekim de başlayacak olan gezimiz önce araba konusunda yaşanan bir sorun sonrasında bu yolculuğun baş kahramanı olan bilgisayarda yaşanan başka bir sorun sebebiyle 27 Ekim Çarşamba sabahı saat 04'ü gösterirken başladı.
Ben Salı sabahı kalktığımda şifayı iyice kapmış olarak uyanmıştım.
Ev ahalisi yolculuğa bu halimde çıkmamam gerektiği konusunda beni ikna etmeye çalışsa da söz konusu gezme olunce gözüm bir şey görmez olduğundan ikna çalışmaları başarısız sonuçlandı:)
Yolculuğumuz Çarşamba  sabahına kalınca ufak veledi de yanımıza aldık.
Okul olarak Anıtkabir'e gezileri vardı ama biz göndermemiştik.
Madem yolumuz Ankara'ya düşüyor gel seni biz götürelim dedik ve okulu astık:)
İyi mi ettik kötü mü bilmiyorum ama sonuçta o gün geziden dolayı okulda dersler boş geçecekti ertesi günde zaten okulu yarım gündü.
Veledler hiç bana çekmemişler:)
Ankara'ya saat 10 gibi ulaştık
Başlarda veled biraz mızmızlandı sonra benden fırça yedi durumun keyfini çıkarmaya başladı...
Anıtkabir'i ziyaret etmemiz tam 2 saat sürdü.
Tabi bu zamanın çoğunu fotoğraf çekiminde harcadık.
Furkan kullandığım makinaya el koymaya kararlı "kendine yeni bir makina al bunu bize ver kullanalım" demeye başladı:)

Hacı Bayram Veli türbesini ziyaret edip Ulus da vakit geçirmeye karar verdik.
Anıtkabir ziyaretinden sonra Ulus'a gittik.
Ulus'a nasıl gideceğimizi sorduk tarif ettikleri yolu kullanarak Ulus'a ulaşmaya çalıştık.
5 dakika sürmez dedikleri yolu neredeyse 40 dakika yürüdük.
Hacı Bayram Veli ziyaretinden sonra Müze'ye gittik.
Müzeye nasıl gidebileceğimizi sorduğumuz kişiler bize yürüyerek gidilebileceğini söylediği için biz yine yürümeye başladık.
Ve sonunda karar verdik eğer Ankara'da size çok yakın yürüyerek ulaşılabilir diyorlarsa aldanmamalı ve arabayla gitmeli:)
Müzeyi gördüğümüzde yaşadığımız tüm yorgunluğa değdiğini düşündük.
Yanlış hatırlamıyorsam 1997 yılında en iyi müze ödülünü almış.

Ankara'Nın başka gezip görülecek yerleri vardır elbet ama bizim günü birlik gezimiz bu kadarıyla sınırlıydı.
Yakın da yeniden Ankara'ya gideceğiz başka güzelliklerini keşfetmek için....

 Küçük Veled Anıtkabir'e çıkarken


Küçük Veled; Aslanlı yolda
 Aslanlı yolundaki Heykeller



Küçük Veledin çektiği duvar süslemesi

 Annesinin gül kokulusu:)

 Genelde kırmızı güller sevilir ama ben hem rengi hem kokusuyla Beyaz güle hayranım...

 Bu çiçek fotoğrafları Banuşum'a armağanımdır:))


 Ankara kalesinin Hacı Bayram Veli camisinden görüntüsü.
 Hacı Bayram Veli Türbesi

 Müze yolunda yapılan çalışmadan bir görünüm.
 Bu evlerde kimbilir kimler yaşadı....Ne acılara ne mutluluklara tanıklık etmiş ve hala tanıklık etmeye devam etmekteler...
 Anadolu Medeniyetler müzesinin bahçesindeki heykellerden.
 Müzeye adım atar atmaz büyülendim...

 Kimler  yaptı? Kimler kullandı? Bu tarihi eserleri bizlere kimler ulaştırmak için emek verdi?



 Bu cam kapların benzerlerini Hatay müzesinde de gördüm.Oradakilerde en az bunlar kadar muhteşemdi.Onlarıda daha sonra paylaşacağım inallah.
 Biz kadınlar her çağda süsüne meraklı varlıklarmışız:))
 Bu iğnelerin öyle süslüleri vardı ki seyrederken mest oldum.Bir iğne için bil ne kadar emek harcanmış...
 Şimdi insan bu sanat eserlerini görüp nasıl hayran olmaz? imkansızlıklar içerisinde böylesi güzel eserlere imza atan eller günümüz imkanlarına sahip olsalardı neler yapardı acaba?
 Eski kıralların asalarının başı olarak kullanıldığı tahmin ediliyormuş
 Bu eserler karşısında sözler yetersiz kalıyor...


 Bu gördüğünüz bir masa...Üzerindeki işcilik muhteşem...
 Camı kırıp çalma hayalleri kurduğum takılardan biri:))


Ankara gezimiz burada son buluyor.Sırada Hatay gezimizin fotoğrafları var:)

3 yorum:

  1. Blogunuzu niye bu kadar geç keşfettiğime öyle üzülüyorumki şimdi.Gezmeyi ve değişikliği çok seven biri olrak kesinlikle takibimdesiniz.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. :))

    Ben sizin blogu fırsat buldukca okuyorum ama yaptığınız güncellemeleri takip ettiğim bloglar arasında olmanıza rağmen göremiyorum.
    Değerli hediyenizi almak için bloğunuzu ziyaret ettiğimde yaptığım yorumumu da bir türlü gönderemedim.
    Bugün de denemiştim yine olmadı.
    ilgisiz kaldığımı düşünmeyin lütfen:)

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Ben de geç te olsa keşfetmiş olmaktan cok mutluyum:)

    YanıtlaSil