20 Aralık 2010 Pazartesi

Aşura Bereketi


"Şehrullahi'l-Muharrem" olarak meşhur olan, yani "Allah'ın ayı Muharrem" olarak bilinen Muharrem ayı, İlahi bereket ve feyzin, Rabbani ihsan ve keremin coştuğu ve bollaştığı bir aydır."




Bîr hadiste şöyle buyuruluyor: "Her kim Aşura Gününde ailesine ve ev halkına ikramda bulunursa, Cenab-ı Hak da senenin tamamında onun rızkına bereket ve genişlik ihsan eder."





"Âşura gününün manevi ve berraklığı üzerinde Kerbela karanlığının kesafeti de görülmektedir. 61. hicret yılının Muharrem'ine ait 10. gününde Hazret-i İmam Hüseyin (r.a.) 55 yaşında iken Sinan bin Enes isimli bir hain tarafından Kerbelâ'da hunharca şehit edilmiştir. Bu gadr ve zulmün arkasında Emevi Halifesi Yezid, onun Küfe valisi İbni Ziyad vardır. Yarım asır öncesinden Peygamberimizin bizzat haber verildiği bu ciğerleri yakan olay Hazret-i Hüseyin'i Cennet gençlerinin efendisi olma şanına yüceltmiştir."

Bu yazıyı İslamın-Işığında etkinliğine gönderiyorum:)

Muharrem ayınızı kutluyorum.
Hayırlara vesile olur inşallah.

7 yorum:

  1. Es-Selam can-ı gönülden
    Muharrem ayımız hayra vesile olsun canım.Yine nefis mamalar yapmışsın:) Ellerine,gönlüne sağlık.Daveti veren sizlerden de,icabet edenlerden de Rahman c.c razı olsun,muhabbetinizi daim eylesin.O açılıştaki aşure bitirdi zaten beni.Pek aram olmadığı halde,bir kaşık alasım geldi.Allah kabul etsin..

    YanıtlaSil
  2. Aleykümselam Şeyma,

    Rabbim cümlemizi razı olduğu kullarından eylesin.
    Ah keşke anında paylaşma imkanımız olsaydı gönderirdim aşureyi:)

    Selam ve sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. allah kabul etsin.çok iyi yapmışsınız valla ben çalışıyorum diye hiç birşey olmuyor eşimle vardiyalarımda ters birimiz geliyor birimiz gidiyor. ne kötü değil mi.elinize sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim Gülcan.
    Evet, sizin durum gerçekten zor olmalı.
    Allah kolaylık versin:)

    YanıtlaSil
  5. elinize sağlık,bayılırım aşureye..ben de yaptım geçen hafta,okula arkadaşlara götürdüm,komşulara falan pek bi beğenildi çok mutlu oldum:))Allah kabul etsin..

    bana da beklerim:)

    filizinevi.blogspot

    YanıtlaSil
  6. Hak kabul etsin ağızlar tatlansın sofralarımız bereketlensin dilerim.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  7. Filiz ve Sufi teşekkür ediyorum.

    Selam ve sevgilerimle.

    YanıtlaSil