3 Aralık 2010 Cuma

Dünyanın İlk Günü

Beyazıt Akman'a ait dünyanın ilk günü adlı kitabı okuyorum.
Aynı zaman da Can Dündar'a ait Lüsyen'i de okuyorum.
Lüsyen'i, Banu almış okumak için, kızın elinden aldım kendisi okumadan:)
Kitabı yıpratmayım diye onu geniş ve rahat zamanlarım da okuyorum.
Lüsyen'i bitirince onun hakkındaki yorumlarımı da paylaşırım ama şimdi Dünyanın İlk Günü hakkında yazayım...
Dünyanın ilk günü benimle her yere gidiyor.
Akşam yemeklerin de masa da bize eşlik bile ediyor:))
Kitap enfes bir şey...
Molla Gürani hazretleri ile Fatih Sultan arasında geçen bölümler özellikle...

"Bu roman, kesinlikle alınıp okunmalı. En ince detayına kadar tasvir edilen saraylar, kaleler, kıyafetler; nefes kesici savaş sahneleri ve kayıp, ulaşılmaz bir aşk öyküsü okurları bekliyor. Avrupa, Ortaçağ’ın en keskin dönemecinden geçerken; Hıristiyan ve Batı dünyası, karanlığın, kirin, pasın içinde kıvranırken; Doğu’daki devletler ve Osmanlı, en parlak zamanlarını yaşamak için, en büyük adımını atıyor." bu yorum bir kitap eleştirmeninden... ( hangi sitede okuduğumu unuttum bulursam kaynağı eklerim)

Ben cimrilik edip o gün başka kitaplar da aldığım için cep boyunu almıştım.
Siz benim düştüğüm hataya düşmeyin.
Cep boyu çok kalın olduğu için okumak zor.
Hele benim gibi bir eliniz de çay, bir eliniz de kitap okumak gibi bir alışkanlığınız varsa cimrileşmeyin alacaksanız normal boy bir kitap alın:))

Kitabın bitmesini bekleyemeden paylaştım.
Özelden arkadaşlarımla paylaşıyordum ama sonra buradan da paylaşmak geldi içimden:)

2 yorum:

  1. a ama ben çok severim cep boy ama kalın oluyor doğru.. hımmm..
    lüsyen yorumunu mutlaka bekliyorumm.. bende okuyacağım inşallahh severim can ı :)

    YanıtlaSil