11 Ekim 2011 Salı

Atatürk Arboretumu

Uzun zamandan sonra evde yalnız kaldım.
Bu puslu, yağmurlu bir günde müzik dinleyerek ruhumu dinlendiriyorum:)

Ruhumu dinlendirirken keşfettiğim  Cennet gibi bir yerden bahsetmek istiyorum.

Yalova Hayrettin Karaca arboretumuna ziyarete giderken böyle bir yerden haberdar olmuştum.
Yıllardır çok istememe rağmen bir türlü gitmek nasip olmadı.
Bu cennet mekan Atatürk arboretumu...

Geride bıraktığımız ramazan ayının ilk günü sabah saat 10'u gösterirken kapısından girdim.
Nilüferleri,
Gölde yüzen ördekleri görür görmez büyülendim.
Öyle sessiz ve sakin bir ortam ki insanın tek hissedeceği duygu, huzurdur sanırım.

Hafta sonu ziyaretçi kabul edilmiyor.Hafta sonu sadece yıllık üye olanlara giriş izni var. Bir yıllık üyelik 250 lira civarıydı

 Atıştırmalık yanınızda bir şeyler götürüp saatlerce huzuru yudum yudum içebilirsiniz:)

 Bu ördekler çok tatlılar.Özellikle arboretumun girişin sol yanında kalan büyük gölde yüzen ördekleri beslemek, onları izlemek çok keyifli.
 İlk gittiğim gün arboretumda çalışan işçiler ile benden başka kimseyi göremedim.Daha sonraki ziyaretlerimde düğün ve nişan dış mekan fotoğraf çekimleri için çok fazla tercih edilir olması sebebiyle her köşede fotoğrafçı ve gelin-damatlarla karşılaştım.
Bu kulübenin bulunduğu yeri tercih ediyor fotoğrafçılar.
Manzara gerçekten çok güzel ama dahili flaş ile yapılan çekimlerden pek hayır çıkacağını sanmıyorum.
Flaşsız çekim yapıldığında netliği modelden alsalar arkadaki gökyüzü patlıyor,
Gökyüzünden netlik alsalar model karanlıkta kalıyor.
Flaş şart ama dahili flaş değil maalesef...


Yolunuz bir gün Bahçeköy civarlarına düşerse mutlaka gitmenizi tavsiye ederim.
Giriş; sivil 2 lira, öğrenci sanırım 1 liraydı.
Yol tarifi ve diğer bilgiler için iletişim numarası; 212 226 19 29


Hayatın getirdiği güzellikleri paylaşmak dileğiyle


Sevgiler:)

4 yorum:

  1. fotoğraflara baktıkça bile huzur veren bir yer olduğuna göre, mutlaka gidip görülmesi lazım.

    YanıtlaSil
  2. Tükancı, gidip görülmesi gereken bir yer kesinlikle.

    Selamlar

    YanıtlaSil
  3. gidilecekler bölümüne ekliyroum.dedim ya senin bloga bakmadan geziye cıkmam artık:)

    YanıtlaSil
  4. Bu yaz kesinlikle gideceğim :)

    YanıtlaSil