25 Ocak 2012 Çarşamba

Damla Fotoğrafı Çekmek

Başlarda bilmeden sırf meraktan saatlerce deneme yanılma yoluyla damla fotoğrafı çektim.
İlk damla fotoğraflarını compact bir makine ile çekmeye başladım.
Macro moduna alıp çekimleri öyle yapabilirsiniz.

DSLR makinelere geçiş yaptıktan sonra objektifimi macro moduna ayarlayıp damlaları öyle çektim.

Renklendirme kısmı için başlarda renkli kaseler kullanırken sonradan gıda boyalarını kullanmaya başladım.
Arka fon için istediğiniz her şeyi kullanabilirsiniz.
Arka fonda eğer bir resim vs.. kullanacaksanız ters koyun ki damla içine olması gerektiği gibi düz bir resim yansısın.

Diyaframı f:4 ile f:8 arasında kullanıyorum
A (diyafram öncelikli) modunda çekim yaptığım için enstantane değerlerini makine kendisi belirliyor.
ISO 400 ile 800 aralığında oluyor
Bütün damla fotoğraflarında ben flaş kullandım.
İncelediğimde damla fotoğrafı çeken başka arkadaşlarında genelde flaş kullandığını okudum.

Damla fotoğrafları için genelde serum sistemi kullanılıyor
Bense henüz çok ucuz olmasına rağmen (belkide gerek görmediğim için) bu seti almak yerine evdeki bütün muslukları kullanıyorum:)

İlk denemelerinizde damla yakalayamıyorum diye canınız sıkılıp pes etmeyin.
Çok iyi hatırlıyorum yatsı namazından sonra başlayıp sahura kadar devam eden ilk damla fotoğrafı çekme deneyimimde doğru düzgün bir iki damla yakalayabilmiştim ki onlarda çok iyi değillerdi.
Pes etmeyip sabırla denemeler yaptıkça alışacaksınız.

Bu yaz bir damla fotoğrafı sergisi ziyaretinde bulunmuştum.
Offf offff aman Allah'ım muhteşem kareler vardı
Oturup saatlerce salondan çıkmadan fotoğrafları zevkle izleyebilirdim.
Sergide ki çalışmalar 5 yıllık bir emeğin ürünüydü
Maalesef sanatçının ismini şuan bir türlü hatırlayamadım....
Süleyman Uçar beyin çok başarılı damla çalışmaları var, 

Benimkiler can sıkıntısında çekilen çok amatörce çekimler.
Ama bir gün bu konuda da profesyonelce çalışmalar yapmaya başlayacağım.

Böylelikle ilk fotoğraf çekim teknikleri hakkında dilim döndüğünce bir şeyler paylaşmaya adım atmış bulunuyorum.Umarım faydalanan arkadaşlarımız olur:)







5 yorum:

  1. Hakikaten sabır ve dikkat isteyen ki benim çok sevdiğim damla lar.Harikasın emeğine sağlık, paylaştığın bu görsel şölen için çok teşekkürler...Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorumun için asıl ben çok teşekkür ederim:)

      Sevgilerimle

      Sil
  2. Olmuyor Ayşegül,ben yakalayamıyorum damlayı?seninkiler harika olmuş ama ben damla yakalamaya çalıştığımda flash kullanırsam ancak musluktan ağırlaşmış modda bişeyler yakalıyor. yoksa ne dediğin gibi A modunda ne de shutter da yakalayamıyorum.Enstanteneyi arttırıyorum daha belirgin olsun diye 800 iso da simsiyah cıkıyor. flash acarsam shutterda e:200 f:5,6 ancak damla olmasada damlacıklar oluyor işte. Ben neden yapamıyorum bu olayı anlamış değilim.
    Pes etme diyorsun ama su dk ile pes etmek üzereyim:)
    dedim ve kalkıp poşetin ucunu delip içine su koyup sırınga mantıgıyla tabaga damlatarak cekeyim dedim ama yine olmadı.
    ben en iyisi yine gün batımı cekmeye çalısayım:((

    YanıtlaSil
  3. sanırım daha çok calısmam gerek:)

    YanıtlaSil
  4. Sen tevazu gösterip amatörce demişsin ama gerçekten çok güzel kareler bunlar. Sabrın hiç tükenmesin emeğine sağlık. Bilgiler ve bu güzel göz ziyafeti için teşekkürler.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil