21 Kasım 2011 Pazartesi

Bir Kitap (gizli anların yolcusu) Bir Müzik ( Önder Foçan )

 Geçen hafta perşembe günü benim küçük oğlum okul arkadaşlarıyla kitap fuarına gittiler.
Gitmeden ve gittikten sonra ısrarla bir kitap isteyip istemediğimi sorunca 3. ciltlik bir kitap istedim
Fuarda çok satanlar listesinin uzun bir süre ilk sıralarında yer alan bu kitap maalesef yokmuş.
Benim ki hala ısrarla başka bir kitap söyle diye arayınca
D&R sayfasına girdim.
İlk sırada gördüğüm Ayşe Kulin'in yeni kitabını istedim.
Bulmuş ve almış....

Kitabı hemen o akşam okumaya başladım.
Sayfalar ilerledikçe ben nasıl böyle bir kitabı 13 yaşındaki bir çocuktan isteyebildim, diye kendime şaşırarak okudum.
Vallahi kitap hakkında hiç bir yorum okumadım.
Arka kapakta yer alan yazıda ki bir cümle sebebiyle bu kitabı istemiştim.
İçeriği hakkında en ufak bir bilgim yoktu

Perşembe akşamı başladığım Ayşe Kulin imzası taşıyan "gizli anların yolcusu" adlı kitabı cumartesi sabahın ilk saatlerinde bitirdim.

Melike ile okuduğum kitap hakkında sohbet ederken ilk kez Ayşe Kulin okuduğumu söylediğimde şaşırdı.
Daha sonra yüzünde bir şeyler düşünüyor ifadesi varken beni dinliyor gibi yaptı ama aklının benim dışımda bir yerlerde olduğu belli oluyordu:)
Ben anlatmaya devam ederken "okudun ya sen." dedi
O zaman hatırladım "Adı Aylin" adlı kitabını okuduğumu:)
Ve Melike'nin aklının nerede olduğuda anlaşıldı....
Ama kitabı Banu'dan almıştım hatırlamam normal.

Kitabın ilk 100 sayfası benim sınırlarımı bir hayli zorlayacak müstehcen bir şekilde yazılmıştı.
Melike'ye bir sayfa açtım.
En son paragrafı okumasını istedim.
Okudukça gözleri büyüdü "I my god" diyerek okurken onu izleyen ben fena halde güldüm:)
Okuduğu paragrafı bitiren Melike baktı bana "sen bu kitabımı aldırdın çocuğa!?" dedi şaşkın ifadesini yüzünde koruyarak:)
Aynı savunmayı ona da yaptım
İçerik hakkında bilgim yoktu diye:)

İnsanları seçimlerinden dolayı yargılamadığımı söylerdim hep
Hayır, yargılıyormuşum
Hemde en alasından.
Ayşe Kulin bu romanında tabularımızı yıkmayı deniyor
Başkasını bilemem ama benim tabularımın sarsıldığını fakat hala yıkılmadığını söylemeliyim
Bu iyi mi kötü mü bilmiyorum

Ben böyle bir aşkı kabullenmekte güçlük çektiğimden olsa gerek bu kitabı okurken ruhum çok yoruldu.

Kurgusu kesinlikle çok iyi bir kitap
Arka kapakta yazıldığı gibi, anlamakta zorlandığınız, yargılamakta ısrar ettiğiniz bir konunun üzerine gidilmiş 
İktidara, siyasete laf atmış yazar,
Hafızlara, hocalara, cemaatlere göndermeler yapmış yer yer
Aslında bir çok kesime küçükte olsa dokunulmuş kitapta:)
Ben her şeye rağmen beğendim kitabı.

Şuan eşim okuyor
Daha sonra Melike okuyacak
Öyle bir anlatmışım ki Melike "kızım var ya acayip meraklandırdın beni" diyor
Ayşe Kulin'den kitabın gelirinden küçük bir pay mı istesem diye takılıyorum:)


 Kitabı cumartesi sabah bitirdiğimde üzerimden tonlarca ağırlık geçmiş hissi vardı yüreğimde.
Tabi bu yorgunluk sadece kitaba yüklenemeyecek kadar ağırdı.
Geçen hafta benim için genel olarak yorucuydu.
Ruhumu dinlendirmem gerekiyordu.
O akşam Emel Sayın konserine giden kızlara katılmadım malum sebeplerden dolayı.
Bende kalktım tek başıma Caz konserine gittim.



İyi ki gitmişim
Ney sesi ruha şifa olup yankılanıyordu salonda.
İtiraf  ediyorum konser başladığında Ney'i görünce çok şaşırdım.
Gurup Türk bestelerini caz disipliniyle yorumlamıştı.
Ruhumu müziğe bıraktım.
Başımı koltuğa yasladım, dalıp gittim çook uzaklara.
Konser çıkışında kendimi çok iyi hissediyordum.
Merakla beklediğim filmin vizyona girmişti konser çıkışı birde filme gideyim dedim ama her zamanki gibi telefonumun şarjı bittiği için ev ahalisini meraklandırmak istemediğimden eve döndüm.


Önder Foçan'ın müziğinden bir örnek

2 yorum:

  1. Çok tatlısın. :)
    Aynurg

    YanıtlaSil
  2. ayşe kulinin geçen hafta röportajını okumuştum bu yani çıkan kitabı hakkında..böyle bir konu işlediğini biliyordum fakat bir okur olarak sizin yorumunuz beni dahada meraklandırdı ve okumak istiyorum...yorumunuz için teşekkürler...

    YanıtlaSil