26 Ocak 2011 Çarşamba

En Sevdiğim Teknik; Işıkla Boyama

Uzun bir aradan sonra (bana çok uzun geldi)  yeniden merhaba:)
Fotoğraflarıma göz atarken ışıkla boyama tekniği ile çektiğim bu, fotoğrafları görünce bloguma eklemeye karar verdim.
Çok zevkli bir teknik.
Çocuklarla çekim yaparken çok eğlenmiştik.

Gerekli malzemeler; Karanlık bir ortam, tripod, herhangi bir ışık kaynağı ( küçük bir el feneri, lazer ışığı, çakmak vs...)
Eğer makinanızın kumandası varsa daha rahat bir çekim yapabiliyorsunuz.
Benim o gün için ne kumandam vardı ne tripodum:)
Tripod olarak salondaki sehpayı kullanmıştım...
Makinayı da "B" konumuna alıp çocuklardan birini makinanın başında nöbetci yapmıştım:)
Dikkat edilmesi gereken en önemli husus ortamın tamamen karanlık olması.
Işıkla boyama yapacak kişinin üzerindeki kıyafetlerin koyu renk olması da fotoğrafa yansıyacak ışığın kalitesine yardımcı oluyor.
Objeleri koyduğum sehbanın üzerin de ve arka fon da siyah bir örtü kullanmıştım.

Oğlum ışıkla boyama tekniği ile kendisini çekmemi istiyor ne zamandır.
Aslında bu teknikle çektiğim fotoğrafı var ama beyimizin isteği, aynı kare içerisinde farklı ifadelerle çekilmiş portresi...Kırılan lensimi ve kızağını kaybettiğim tripodumu yeniler yenilemez isteği başım üstüne:)

Bu teknik hakkında daha detaylı bilgi edinmek isteyenler ışıkla boyama tekniği bu linke göz atabilirler.






7 yorum:

  1. Çok güzel fotoğraflar çıkmış ortaya. Önceden hiç duymamıştım bu tekniği bende. Öğrendiğim iyi oldu.

    Bu arada kelime doğrulama var sende :(

    YanıtlaSil
  2. Sen bir sanatçısın yaHu!Daha önce söylemişlermiydi?

    YanıtlaSil
  3. Emeğine sağlık!
    İyi iş çıkarmışsın :)
    Devamını bekliyorum..

    YanıtlaSil
  4. bende çok beğendim harika bir çekim.. hele tesbihler bayıldım bayıldımmmmmm.bu fotoğrafı çalabilir miyim:):)

    YanıtlaSil
  5. αѕαннαяα : düzeltmiş bende çıkmadı kelime doğrulama:):)

    YanıtlaSil
  6. Limon çiçekleri; estağfurllah:)Ben henüz kendime "amatör" tanımını bile yapamıyorm.Sadece fotoğrafa aşığım şimdilik:)

    Pepela; İnşallah bulabilirsem bundan sonra damla fotoğraflarını yayınlayacağım:)

    Amak-ı Hayal; istediğin fotoğrafı çalabilirsin:)

    asahhara, arkadaşımızın değerli paylaşımından sonra düzelttim bazı ayarları.

    Çok teşekkür ederim güzel yorumlarınız için.

    Selam ve sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  7. çok başarılı maşallah

    YanıtlaSil