23 Haziran 2014 Pazartesi

Türkiye'nin Kubbeleri

Kısaca daha öncede bahsettiğim projem hakkında bilgi verip kaçmaya geldim
Ramazan öncesi proje için yoğun bir çalışma programı hazırladığım için zamanı bilinçli kullanmaya çalışıyorum -ben ve bilinçli zaman kullanımı? :)) -
Kendimizi biliyoruz efendim ama olsun gayret ediyoruz en azından buda bir şey değil mi:)

Gelelim projeye

Benim tarih konusundaki bütün bilgim ilkokul kitaplarından kalma
O bilgilerinde ne kadar sağlıklı olduğunu tartışmaya bile gerek yok
Bugüne kadar şanlı tarihimizi araştırıp öğrenmeye zaman ayıramamış olmam içimde yıllardır bir yaraydı
Fotoğraf projesi için konu ararken bir gün gökten başıma taş düştü ve bu taş beni kendime getirdi
Kubbeler....
Neden ben "tarihin izinden" gidip kubbeli yapılarımızı çalışmıyorum, dedim ve yola çıktım
Sonraki süreci projenin tanıtımı için açtığım bloğumda zaman zaman yer vereceğim
Hocalarıma, fikirlerine önem verdiğim fotoğrafçı ve tarihçi arkadaşlarıma danıştım
Hepsinin ortak fikri harika bir proje konusu olduğu yönündeydi
Bugüne kadar Sultanahmet, Süleymaniye, Şehzadebaşı ve Rüstem paşa camilerinde çekimler yaptım
Fakat henüz onları için gerekli bir hazırlığım olduğuna inanmadığım için paylaşımlarımı ileri ki günlere erteliyorum.

Ramazan içinde nasipse başka bir şehire projeyi çalışmak için çıkacağım
Ramazan sonrası ise sponsorumun da desteğiyle Türkiye turuna yavaş yavaş çıkacağım inşallah.
İstanbul içinde ise haftanın iki günü çalışmaya devam:)

Bu proje benim için çok kıymetli
Çünkü atalarımız dünyayı kendine hayran bırakan yapılara imza atmış fakat bizler tam olarak bu yapıların hakkını vererek tanıtamıyoruz.
Bir çok camii hakkında detaylı bilgilere internetten ulaşmak mümkün ama profesyonel olarak yapılmış çekimlere toplu şekilde ulaşmak çok zor.
Allah nasip ederse üzerinde yoğun bir emek ve zaman harcayarak küçükte olsa tarihimizi bizden sonraki nesillere tanıtmakta faydam dokunursa ne mutlu bana.

İnşallah 3-4 yıl sonra sergi açılış haberini de vermeyi Mevlam nasip etsin, duasıyla sayfa linkini paylaşayım


Desteğini esirgemeyen bütün arkadaşlara şimdiden teşekkürü borç biliyorum:)

4 yorum:

  1. Çok güzel bir fikir,şimdiden başarılı olacağınıza inanıyorum; yeter ki vazgeçmeyin her hangi bir sebeple ;)

    YanıtlaSil
  2. Canım benim uzun bir zaman uğrayamadım ama kusura bakma çok yoğundum. Projende başarılar dilerim. İnşallah sergi de açarsın ve bizler ziyaret ederiz. Yüreğin dert görmesin. Başarılar dilerim tekrar tekrar..

    YanıtlaSil
  3. Allah yardimcin olsun bir sanat tarih mezunu olarak konuya bayildim.Bende konuyu ve fotolari saborsizlikla bekliyorum...

    YanıtlaSil