13 Mart 2013 Çarşamba

İlklerle Dolu Bir Gün

16 Yıldır İstanbul'dayım ama ilk kez geçen hafta Sirkeci garına gittim...

Bir çok defa fotoğrafçı arkadaşlarımın gittiği ve her defasında bir aksilik olup gidemediğim Yedikule zindanlarına da ilk kez geçen hafta gittim.

Yine çok uzun zamandır gitmeyi isteyip de bir türlü gidemediğim Samatya sokaklarında da geçen hafta ilk kez dolaştım...

Sokak arasında varla yok arasındaki bu mekana da ilk kez gittim..

Mine ve Cumhur ikilisi ile bu ilkleri birlikte yaşadım...
Bizimkilerde bütün bu yerlere ilk kez gidiyor olmama şaşırdılar ama öyle...

İlk kez duman fotoğrafı çektim.Çok başarılı olamasam da hatalarımdan dersler aldım bir sonrakine neleri yapıp neleri yapamayacağımı öğrendim:)

Yedikule'den başlayıp Eminönü'ne kadar sahil şeridinden ilk kez yürüdüm..

Bir mekanın dış görünümü olan bu fotoğraf bana çok sevimli geldi..

Sultanahmet'te arkadaşlarımla öğle yemeği sonrası ayrıldık.Ben Ayasofya müzesine gittim.

Ayasofya'dan çıktıktan sonra bu seferde Topkapı sarayına gittim...Gişelerden geçtikten sonra saate baktığımda bir seçim yapmak zorunda kaldım...
 Sarayı daha önce iki kez gezmiştim bu sebeple seçimimi hiç gitmediğim arkeoloji müzesinden yana yaptım.Müzenin kapanma saati yaklaştığı için saraydan nasıl çıktım, o yolu nasıl yürüdüm bilmiyorum.Arkeoloji müzesine ulaştığımda ayaklarım beni taşıyamaz olmuştu:))

Müzenin dış görünümü oldukça görkemli...

Karakalem çalışmaları yaparken bir çok defa arkadaşlarla müzeye gitmeyi istemiştik ama ne olduysa yine gidememiştik.Müzeden içeri girince güzel sanatlarda okuyan, resimle ilgilenenlerin neden müzeyi ziyaret ettiğini daha iyi anladım...
Tarihi eserlerin hepsine hayran kaldım...

Müze çok büyük...Labirent gibi...
Benim dizlerimde derman kalmadığı için detaylı bir incelemede bulunamadım.
Yakın zamanda yorgun olmadığım, vaktimin sınırlı olmadığı bir gün yeniden gideceğim uzun uzun müzede vakit geçireceğim inşallah.

Bütün bu yerlere aynı gün gittim...
Yedikuleden başlayıp Eminönü'ne kadar yürüdüm
Araya iki müze birde saray ziyareti sıkıştırdım.
Böyle yoğun bir program sonrası bir iki gün kendime gelmekte zorlanır oldum.
Artık bünyemi yormayan programlar yapacağım:)