9 Mart 2013 Cumartesi

Panorama 1453 Fetih Müzesi



Bir çok kişinin övgüyle methettiği, gidip görülesi yerler arasında gösterdiği panorama müzesine gitmek bana nasip olmamıştı. Bir pazar sabahı kahvaltı sonrası ahaliye "kalkın gidiyoruz!!" dedim ve gittik.
Bizim gittiğimiz gün kar yağıyordu. Soğuk bir İstanbul günüydü.Nasıl olsa bu karlı havada kimseler yoktur diye düşünerek girdik müzeden içeriye....
Müze inanılmaz kalabalıktı. Bir yandan halkımızın gösterdiği ilgiden memnun oldum diğer taraftan o kalabalıkta müzeyi gönlümüzce gezemeyeceğimizi bildiğimden kendi adımıza üzüldüm.
Nitekim tamda tahmin ettiğim gibi oldu...

Belki kalabalığın etkisi ile belkide beklentilerimin yüksek olması sebebiyle bilemiyorum ama ben müzeden çok etkilenmedim.En etkili kısmı kubbeydi.Gökyüzü çok gerçekçiydi...
Çizimler nefisti.Müzedeki detaylara girdikçe inanılmaz bir emek verildiği görülüyordu.
Yapanlardan, hazırlayanlardan Allah razı olsun...

Müzeye girişi kontrollü yapmak bence daha etkili olabilirdi.
Bu şekilde gerçekten seyretmek o duyguyu hissetmek çok zordu.
Durup fotoğraf çektirenler, müzeyi seyreylemek yerine en öne geçip sohbet eden ahbaplar! arkasından müzede verilmeye çalışılan ruhu yakalayamadım bir türlü.
Olur da bir gün giderseniz lütfen bencilce davranmayıp diğer ziyaretçilerinde rahatça müzeyi gezebilmesine izin verelim.

Yarında inşallah geçen hafta gittiğim başka bir müzeden bahsedeceğim. Facebook sayfasından takip edenler hangi müzeden bahsedeceğimi sanırım tahmin etmiştir:)

Sevdiklerinizle geçireceğiniz güzel ve keyifli bir pazar dileğiyle sözü fotoğraflara bırakıyorum...
















13 yorum:

  1. 2 yıl önce geldiğim zaman gezmiştim ama,beklediğim kadar etkilemedi beni açıkçası.
    Yine de güzel,ama şunu farkettim,senin resimlerin gerçeğinden daha güzel:)
    Sevgilerimle canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Antep'e gittiğimde bir müze gezmiştim.Karakterler bal mumundan yapılmıştı ben öyle bir şey hayal etmiştim:)
      Yalnız olmadığımı bilmek rahatlattı beni
      Herkes övgüyle bahsedince suç işliyormuşum gibi hissettim:)

      Sil
  2. canım bende henüz gitmedim
    hiç kendime yakıştıramıyorum ama
    bu arada sen çok ters bir günde gitmişsin be gülüm
    hafta sonu gidilirmi oraya hiç
    inşallah en kısa zamanda beraber gidelim olurmu
    sabahın erken saati ve hafta içi ne dersin ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ablam her daim kalabalık olacağını düşünüyorum
      Bizim gittiğimizde kar olmasına rağmen öyle kalabalıksa normal zamanı düşünemiyorum:)

      İnşallah nasip olursa gidebiliriz:)

      Sil
  3. gerçekten guzel çalismalar bunlar !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. düşünce güzel ama birazda o güzelliğin devamı için biz ziyaretçilere çok şey düşüyor canım

      Sil
  4. baxi kisiletin toplimda nasil davranmasi gerektigini bilmemesi cok uzucu:((
    guzelmis muze. gidilmesi gerekli bu tur yerlere

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bencillik duygusundan arınmayı öğrenmemiz gerekiyor:)

      Sil
  5. heeey ya iyi aklıma getirdin sahi ya.
    :)
    en son japon sergisini gezmiştimdi.
    :)

    YanıtlaSil
  6. Ben yaklaşık 3 yıl önce gitmiştim. Ve memnun kalmıştım.
    Grup grup alıyorlardı, şimdi öyle değil mi?

    YanıtlaSil
  7. Ben yaklaşık 3 yıl önce gitmiştim. Ve memnun kalmıştım.
    Grup grup alıyorlardı, şimdi öyle değil mi?

    YanıtlaSil
  8. Merhaba blognuzu çok beğendim izlemeye aldım resimleriniz çok etkileyici gitmedim ama gitmiş kadar oldum sayenizde teşekkürler.Bende sizi blogma bekliyorum umarım kırmaz bize katılırsınız sevgiler.:))

    YanıtlaSil
  9. Fotoğraflar çok hoş ve üzerlerinde itina ile çalışılmış. Yazınız oldukça samimi emeklerinize sağlık. Panaroma 1453 Müzesini birde benim gözümle görün isterim. http://sosyalane.blogspot.com/2013/05/panaroma-1453-muzesi.html sevgilerle...

    YanıtlaSil