5 Mart 2013 Salı

Fotoğrafa Dair

Güzel bir gün dileğiyle başlayayım:)

Evden çok az dışarı çıktığım için arşivdeki fotoğraflar arasında dolaşıyorum, diyeceğim yalan olacak:)
Evde az çıkma konusu doğruda arşivde dolaşma kısmı yanlış....
Yine fotoğraf arıyorum! en başından fotoğraflarımı düzenli bir şekilde kaydetseydim daha sonra her fotoğraf aradığımda onlarca dosyaya bakmak zorunda kalmazdım...Ben ettim siz etmeyin! fotoğrafa yeni başlayan arkadaşlarım, çektiklerinizi saklarken kendinize göre bir düzen oluşturun yoksa istediğinizi binlerce fotoğraf içerisinden ara ki bulasın...
En önemlisi de flu fotoğrafları, kadrajı hatalı fotoğrafları anında silin.Başlarda çok fazla yer kaplamayan fotoğraflar zaman içerisinde inanılmaz büyük boyutlara ulaşıyorlar...
CD içerisinde saklamak riskli.Çünkü bir CD ömrü en fazla 5-6 yılmış! harici belleklerde muhafaza etmek en mantıklısı ama dediğim gibi bir süre sonra harici bellek sayısı da artmak zorunda kalıyor.

Bu fotoğraflar aynı gün ilk fotoğraf öğrenmeye başladığım günlerde Nikon D50 ile çektiklerimden....

Bugün benim günüm güzel başladı, inşallah aynı güzellikte de devam edecek.Uzun zamandır görmediğim arkadaşlarım ve nefis bir kahvaltı beni bekliyor:)

Sağlıcakla kalınız...



11 yorum:

  1. BİR GÜN İNŞALAH BENDE BU DEDİKLERİNİ ANLAYACAK KADAR RESİM ÇEKEBİLİRİM KİMBİLİR
    YİNE YENİ YENİDEN ÇOK GÜZEL RESİMLER
    HAYIRLI SABAHLAR Bİ TANEM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablam çekiyorsun zaten
      Biz seninle bir iki kez görüşelim kaparsın hemencecik:)

      Sil
  2. Fotograflarınızı çok beğeniyorum.

    Ben de bir makine alıp başlarsam feyz alacaklarımdansınız.

    Amatör makinemle bazen güzel kareler yakalıyorum ama teknik bilmek lazım.

    Kursa mı gitmeliyim evvela?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim hemen gelip sorunuzu cevaplayayım:)

      Sil
  3. Bunları sen mi çekiyorsun??? Çok başarılı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayfamdaki bütün fotoğraflar bana ait pe hito
      Teşekkür ederim:)

      Sil
  4. Ben kendime göre bir kategori yaptım. :) Blogda verdiğim etiketler gibi.

    Dediğiniz gibi zaman zaman bakıp bazılarını da silmek lazım. İlk zamanlar saklasa da insan (bunun sebebi de bir daha aynı mekan veya objeyi bulup çekemem diye sanırım) sonradan hoşuna gitmeyebiliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte ben başta o düzeni kuramadım
      Daha sonra aklım başıma geldi
      O vakitte olanlar olmuştu
      Şimdi ciddi bir zaman harcayıp düzenleme yapmam gerekiyor:)

      Sil
    2. Aslında o da işe yaramıyor bazen biliyor musun? :)
      Geçenlerde bloğumda bir fotoğrafımı arıyordum. Kar kategorisinde miydi? Şurda mıydı burda mıydı derken detayda çıktı. :)

      Sil
  5. gün batım fotoğraflarına bayılıyorummm..
    Emeğine sağlıkk canım

    YanıtlaSil