20 Eylül 2012 Perşembe

Portre Fotoğrafları Çekerken Dikkat Edilmesi Gereken Konular

Akşam mola arasında yazmayı düşündüğüm konuda yazmaya başlayayım

Öncelikle söylemeliyim ki bildiklerimi anlatma konusunda çok iyi sayılmam
Hatalarım olursa şimdiden affola....


Fotoğraf Sarılgöl'de çektiğim fotoğraflardan

Portre fotoğrafları çekerken nelere dikkat etmeliyiz bunlar hakkında küçük ama önemli bilgileri paylaşarak başlamayı uygun gördüm

Portre fotoğrafı çekerken makinemiz modelin göz veya omuz seviyesinde tutulmalıdır.
Çocuk fotoğrafı çekiyorsak yukarıdan çekmemeye dikkat etmeliyiz.
Yukarıdan fotoğraf çektiğimizde basık gözü rahatsız eden fotoğraflara sahip olur
Buna rağmen zaman zaman yukarıdan çocuk fotoğrafı çektiğim olmuyor değil
Bazen kuralları hiçe saymak geliyor içimden:)

Resimle ilgilenen arkadaşlar bilecektir portrede en etkili duruş yukarıdaki fotoğraftaki gibi turvakal duruştur...

Portre fotoğraflarında başın üzerinde çok fazla boş alan olmamasına dikkat edilmelidir.

Netlik gözlere yapılmalıdır.

Eğer dış mekan fotoğrafları çekiyorsak -portre-manzara-mimari gibi- sabahın erken saatleri ile gün batmadan 2-3 saat önceki zaman diliminde çekim yapmalıyız.
Gün ışığının en sert olduğu, renk ve doku kaybı yaşamamıza sebep olan dikey güneş ışığında mümkün olduğunca fotoğraf çekilmemelidir...
Maalesef şartlar bazen en sert ışıkta çekim yapmak zorunda bırakabiliyor -düğün-nişan çekimleri- 
Böyle zamanlarda direk gün ışığına maruz kalmayacağımız gölge alan arayışına girmeliyiz.
Ağaçların gölgesinden kaçınmak iyi olur çünkü ağacın yaprakları arasından sızan parçalı ışık çok daha kötü sonuçlara sebep olacaktır.

İç mekanda portre çekiyorsak pencere ışığından faydalanmalıyız
Ama pencereyi asla modelin arkasına getirmeden
Böyle bir durumda makine ışık ölçümünü pencereden yaptığında modelin yüzü karanlık çıkacaktır.Ölçümü modelin yüzünden yaptığımızda bu seferde pencerede ki ışık patlayıp göze çokta hoş gelmeyen fotoğrafa sahip olmamızı sağlayacaktır.... -compact makineler ışık ölçümünü otomatik yapıyor-
Eğer şartlarınız izin veriyorsa modelinizi cam kenarına alıp dışarıdan gelen muhteşem doğal ışığın modelinizi yandan aydınlatmasını sağlayın -pencereyi kadraja dahil etmeden- 

Portrede sade bir arka plan seçilmelidir ki dikkatimiz modelde yoğunlaşsın.

Modelimizin arkasından ağaç, direk gibi şeylerin çıkmamasına dikkat etmeliyiz.
Bu en sık yapılan hatalardan biridir.

Bir diğer sık yapılan hataysa modeli eklem yerlerinden keserek kadrajlamak...

Dirsekler ve bileklerden kesilen fotoğraflarda göz eksik kalanı tamamlayamıyor.
Bu yüzden kesmemiz gerekiyorsa dirsekler ve bileklerin biraz üzerinden veya altından kesmemiz uygun olur.

Şimdilik aklıma gelenleri aceleyle bu kadar yazabildim.
Bu konularda yazmaya devam edeceğim
İnşallah faydalanan arkadaşlarımız olur.
Önümüzdeki ay photoshop kursuna başlıyorum.
O zamanda kursta edindiğim bilgileri sıcağı sıcağına yazmayı düşünüyorum.
Hem ben tekrar ederek öğrendiğim bilgileri pekiştirmiş olacağım hemde belki bir arkadaşımızın işine yarar:)

Bir sonraki konularmız, mimari ve manzara çekimleri olacaktır...
Daha sonra temel fotoğraf konularıyla devam edebiliriz:)




13 yorum:

  1. Süper çok sevindim
    Benim için çok faydalı bilgiler bunlar
    Dört gözle devamını bekliyorum
    hayırlı akşamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah zamanla paylaşımda bulunmaya devam edeceğim:)
      Hayırlı sabahlar:)

      Sil
  2. Çok faydalı bilgiler paylaşıyorsunuz, teşekkürler.
    Artrık takipteyim ve merakla bekliyorum.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz:)

      Son paylaşımınız çok faydalı...
      İnşallah ilk fırsatta daha detaylı inceleyeceğim

      Sevgilerimle

      Sil
  3. benim için çok faydalı oldu canım çok sağol, bu arada gülay ile kulaklarını çınlatıyoruz bazen :) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faydam olursa ne mutlu bana:)
      Gülay'dan alıyorum haberlerinizi
      Aslında bu ay sonu Ankara'ya bizimkiler giderken bende giderim diye bir hayli heveslenmiştim ama maalesef patron kendisi geliyormuş benim Ankara hayallerim suya düştü:)

      İnşallah yakın zamanda görüşürüz:)

      Sil
  4. paylaştığın bilgilere ben de çok sevindim, manzara fotoğraflarından ziyade portre foto.larına ilgim var.. photoshopla ilgili yazılarını da dört gözle bekliyorum ;) çok teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Porte, fotoğrafın kalbi gibi :)

      Bende iple çekiyorum PS derslerini
      4 yıl önce hocam "gel öğren" dediği halde photoshopa karşıyım deyip öğrenmemekle hata etmişim:)

      Sil
  5. kesinlikle anlat! ben değilde(!) birilerinin kesin işine yarar kesin :D

    YanıtlaSil
  6. Benim işime yaracak kesin:)
    Çok teşekkürler canım.
    Daha çok fırın ekmek yemem de lazım ya :)
    Hayırlı cumalar Ayşecim..

    YanıtlaSil
  7. Henüz makinem yok ama bilgiler bir tarafta dursun değil mi? :))

    Fotoğrafla ilgilenen bir arkadaşımın facebook profiline link attım, bilgileriniz ona yardımcı olsun diye.

    Haber vermek istedim :))

    YanıtlaSil
  8. Hep isteğim şey çok iyi fotoğraflar çekebilmek,lakin makinam bile yokken bu biraz hayal tabii ama olsun hayali bile güzel.Çok güzel faydalı bilgiler olmuş elinize sağlık,sık sık görüşmek dileğiyle,Bize de bekleriz
    Sevgiler

    YanıtlaSil