14 Şubat 2012 Salı

Bazlama, İncir Reçeli

Bir firmadan gelmesi gereken önemli bir e-maili beklerken bu fotoğrafın hikayesini yazarak zamanı değerlendireyim dedim...

Benim veletlerin en sevdiği yiyeceklerden biridir, bazlama.

Çocukluğumda bütün komşular toparlanır imece usulu ekmekler yapadı.
Tandır üzerine konan saç üzerinde yufkalar pişirilirdi.
Biz çocuklar, gençlerde oklavaya sarılan yufkaları tandır başındaki "pişirici" dedikleri ablaya taşıma görevini üstlenirdik.
Ekmek yapımının sonunda mis gibi çay demlenir tereyağıyla yağlanan bazlamalar yapılır ekmek tahtalarının üzerinde çay eşliğinde bazlamalar yenirdi.
Bir ilavede bulunayım,
Birde peynir ve yeşil soğan ile bir iç harç yapılır, bazlamalar yağlanmadan bu harç içerisine konup sıkarak dürüm yapılırdı.
Bunun adına, sıkma deriz....
Hala odun ateşinin üzerinde saçta yufka ekmekler yapılır.
Memleketten gelen gidenle annemler bana göndermeye devam ederler:)

Fotoğraftaki bir diğer şeyde incir reçeli.
Bizim oranın incir reçeli fotoğrafta görüldüğü gibi yapılıyor.
Kuru incirler şeker ve su ile kaynatılarak reçel elde ediliyor.
İncir reçelini yerken bol cevizle süslediğinizde tadı nefis oluyor.
Eşimin en sevdiği tatlıdır.
Bende severim ama onun kadar değil...
Yine tatlı krizleri içindeyim bugünlerde.
Baktım evdeki tek tatlı incir reçeli, ceviz varsın olmasın fıstık ile yenir, dedim ama yok ceviz bir başka lezzet katıyor...

İşini ağırdan alan firmalara gıcık oluyorum.
Hala beklediğim e-mail gelmiş değil.
Onay vermem gereken bir e-mail olmasa ne zaman gelirse gelsin dert değil.
Ancak onay vereceğim ki biran önce talepte bulunduğum ürünü hazırlasınlar.
Bazen ne kadar uğraşırsan uğraş iş olacağına varır, derdi annem
Haklı....

5 yorum:

  1. şu anda benim masamda olsun isterdim bu lezettelerin..
    incir reçelini böyle katı yapıyorsunuz demek. eminim lezettlidir.
    ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Osmaniye'de böyle yapılıyor Seyhan,
      Lezzet testinden geçiren kızlar, tatlı niyetine baştan çıkarıcı bir lezzet olduğunu söyledi:)

      Sil
  2. Ege'liyim ya:)en sevdiğim reçeldir ama benim bahsettiğim reçel taze incirle yapılan reçelden bahsediyorum...Senin tarifin, özellikle kuru incirle yapılışı değişik,en kısa zamanda deneyeceğim...çok güzel görünüyorlar ellerine emeğine sağlık...haaa bu arada,krep ve incir reçeli de çok lezzetli oluyor ayrıca tavsiye ederim...kulakları çınlasın İspartalı bir komşumuz vardı,bazlama arası tereyağ soğanın cücüğünden dürüm gibi sarıp ayranla ya da çayla ikram ederdi.Nerden nereye geldik:)Sevgiler Mutlu akşamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahsettiin reçeli ben çok severim.
      Bana göre reçel zaten biraz sulu olmalı.
      Bugün dışarı çıktığımda krep ile tüketmek için gidip incir reçeli almak şart oldu:)

      Saati hemen düzeleteceğim inşallah.
      Farkında değildim.

      Sil
  3. Saat ayarın çok ileri 01.17 görünüyor
    şu an 23.19..

    YanıtlaSil