17 Şubat 2012 Cuma

Fetih 1453

Dün akşam 23:30 seansına zorla yer bulabildim.
Ailece izlemeye gittik.
Her zaman geç başlayan film bu sefer tam vaktinde başlamış:)
Bir kaç dakika gecikmeli filme yetiştik.

Sonda söyleyeceğimi en başta söyleyeyim...mutlaka gidip izleyin...

Tarih filmlerinde Türk sineması için milat kabul edilebilecek kadar başarılı bir film.
Oyuncuların performansları gayet başarılıydı ( ufak tefek göze batan sahneler olsa da)
Dövüş sahneleri, müzikler çok iyiydi.
Getirilen tekbirler insanın tüylerini diken diken etmeye yetiyor.
Bazı sahneler gözlerinizin dolmasına sebep olacak kadar duygusal.
Hasan'ın aşkı filme çok iyi yerleştirilmiş .
Bu aşk filme farklı bir renk katmış ama benim için o aşk olmasa da olurdu.
Sanki burada seyirci düşünülerek aşk sahneleri filme dahil edilmiş gibi geldi.
Fetih sırasında ölen askerler defnedilirken İstiklal marşımızı hatırladım.

Bastığın yerleri "toprak" diyerek geçme, tanı!
Düşün altındaki binlerce kefensiz yatanı.....


Eksikleri elbette var.
Ama bir düşünün Türk sinemasının bir zamanlar hali neydi, şimdi nerelere kadar geldi...
Kat edilecek daha çok yol olduğu bir gerçek
Ama şuan gelinen yerde küçümsenemeyecek kadar iyi bir yer..

Bu filmden sonra Dünyanın İlk Günü adlı kitabı mutlaka okuyun.
Bu kitapta Fatih Sultan Mehmet'e bir kez daha hayran kalacaksınız.
Fatih Sultan ve fetih çok detaylı bir şekilde anlatılmış.
Belkide benim filmde eksiklik hissetmem bu kitaptan sonra böyle bir filmi izlemiş olmamdır.

Seyircilere değinmeden geçemeyeceğim.
Sinema izleme kültürünü bazı insanlara ders olarak vermeliler.
Arka sıramızda oturan kalabalık grup film keyfimi resmen mahvettiler.
Arkamda koltuğa yayılarak oturan şahıs uzun bir süre benim koltuğa ayakları ile vurarak rahatsız etti.
En sonunda dayanamadım dönüp baktım, bir daha yapmadı. Benim veledin arkasında ki diğer şahısta çocuğun koltuğuna ayaklarını uzatmış.
Bunlar yetmiyor gibi film arasında ön koltuktaki arkadaşları geldiler yüksek sesle film sahneleriyle dalga geçerek uzun bir sohbete girdiler.
Ya sabır! Ya sabır! diye diye kendimi zor tuttum.
Birde kendilerini çok iyi sinema izleyicisi olarak görmezler mi!
Ne acı bir durum....
Atalarımıza bakıyorum birde bize
Kemikleri sızlıyordur....

14 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. İzledikten sonraki düşüncelerini merakla bekleyeceğim:)

      Sil
  2. Kadın kadınayız ya..! hadi biraz dedikodu yapalım:) Tanrı aşkına,iyiki muhteşem yüzyıl dizisi yapıldı...daha önce akılları nerdeymiş?
    Fragmanını izledim gerçekten izlenmeye değer...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanlış bir bilgi değilse aslında bu film Muhteşem Yüzyıldan önce çekilmeye başlanmış.
      Daha doğrusu 3 yılda tamamlandığını duymuştum.
      Ne kadar doğru araştırmadım:)

      Muhteşem Yüzyıla tepki olarak belkide daha iyi tarih film-dizi nasıl çekeriz düşüncesiyle bir süre tarih üzerine bolca dizi-film yapılır diye düşünüyorum.

      Sil
  3. Salam olsun! Cox maraqli geldi Sizin tegdimat...Cox sagolun...

    YanıtlaSil
  4. Mutlaka gidicem, ne zamandır bekliyodum zaten :)

    YanıtlaSil
  5. İzleyip tavsiye eden,izlemeyip önyargıyla (yapımcısından dolayı..) gitmeyeceğim diyen de çok!Sanırım bir şeyi taşlamak için dahi olsa bir hasbihal etmek gerekiyor.İlk fırsatta gidilmeli...Kaldı ki Türk sineması ,cin ali tadından buralara gelmiş..biz gitmezsek olmaz:)

    Not:biri bi kitap tavsiye edince bayılıyorum;)

    muhabbetle efendim..

    YanıtlaSil
  6. görmek istediğim bir film,
    iyi oldu bu yazıyıokuduğum...
    teekkürler:))

    YanıtlaSil
  7. yukarida yorumlarda muhtesem yüz yilla ilgili bir sey yaziyordu, benim icin o dizi gercekleri tam anlamiyla daha dogrusu dini yönden yansitmiyor
    herneyse asil konu fetih 1453 :)
    bende cok önyargi okudum, duydum hatta sayfamdada paylastim bu konu hakkinda bir yazi ama benim icinde tabiki görmeden yargilamak dogru degil... filme girenlerdende güzel seyler duydum... Bence zaten herkez kendi düsüncesini olusturmali bu film hakkinda :) ama eger bu filme bakarsam özellikle dini nasil yansittigina dikkat edecegim...
    paylasimin icin tesekkürler
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. bende izleyen biri olsada sorsam biyordum iyi oldu yazınızı okuduğum muhakkak gidicem

    YanıtlaSil