15 Şubat 2012 Çarşamba

Reflektör (Aydınlatıcı)

Bugün reflektörden bahsedeceğim.

Reflektör ışığın istediğimiz yere düşmediği durumlarda kullanılır.

Aşağıdaki fincanları aynı koşullarda çektim.
Tek fark birini çekerken reflektör kullanmış olmam...
Sol fincana reflektör yardımı ile ışığı yansıttım.
Sağdaki fincanı ise reflektörsüz çektim.
Farkı incelerseniz göreceksiniz.


Bunu bir portre çekimine uyguladığınızı hayal edin...
Eğer reflektörsüz bu çekim yapılsaydı modelin yüzü karanlıkta kalacaktı.
Sonuç, göze hiçte hoş gelmeyen bir fotoğraf karesiyle karşılaşmak olurdu:)
Ucuz ama bazı durumlarda hayat kurtaran bu mucize alet çok pahalı bir şey değil.
Hatta bir çok arkadaşımız kendi reflektörünü kendisi yapmıştır bir zamanlar:)
İstediğiniz ölçüde bir kartonu alıyorsunuz,
Mutfaklarda kullandığımız folyo ile kaplıyorsunuz hepsi bu.
Yemek fotoğraflarınızda başta olmak üzere bir çok çekimde ışığı yansıtmak için kullanacağız el yapımı bir reflektöre sahip olabilirsiniz:)

Bugün çok mutluyum.
Ne zamandır istediğim 50mm objektife dün akşam sahip oldum elhamdulillah:)

70-300mm sigma (tele objektif) ,
11-16 mm tokina (geniş açı),
24-85 mm, bir kaç işi aynı anda yapmama olanak veren en sık kullandığım objektife
şimdi 50mm objektifi de dahil etmeyi Mevla nasip eyledi:)
İnşallah bu objektifin hakkını verecek güzel işler yapmak nasip olur...

Fotoğrafa dair paylaşımda bulunmaya devam edeceğim.

10 yorum:

  1. Güle güle kullanın :)
    Ufak bir detay ne kadar değiştiriyor fotoğrafı:)

    YanıtlaSil
  2. İnan 40 yıl düşünsem aklıma gelmezdi,karton,folyo ve ortaya çıkan muhteşem sonuç :)
    Fark oldukça bariz..
    Daha çok şey var senden öğrenicek,lakin bu ara pek yemek yapıp resim çekemiyorum, benim için varsa yoksa ders:) Önce yaptıklarımla idare edicem gibi yaza kadar:)
    Sen gelince birebir öğrenirim nasılsa resim çekmenin inceliklerini :)
    Objektifin de hayırlı olsun,nice nice güzel resimler çekesin inşAllah.
    İnşAllah benim de güzel bir makinem olur tez zamanda:)
    Fotoğrafa dair paylaşımlarını bekliyorum canım:)
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeliha'cım inşallah sınavını hakkıyla geçer bol bol fotoğrafa zaman ayırırsın inşallah:)

      Tüm kalbimle hakkında hayırlı olan çok iyi bir makineye sahip olmanı diliyorum.

      Sevgilerimle:)

      Sil
  3. sayen de fotografcılıkdakı minik ip uclarını yakalıyorum...
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevil, ne mutlu bir faydam oluyorsa.
      İnşallah toparlayım notları, paylaşmaya devam edeceğim.

      Sevgilerimle:)

      Sil
  4. Aradaki fark o kadar belliki. Bende Profesyonel bir makina yok ama elimdeki ile iyi fotograflar çekmek istiyorum. Çok tskler paylaşım için..

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar tekrar ben :)

    Yarı profesyonel bir makina almak istiyorum. Ama böyle tüm acemiliğimi atacak, bozup düzeltip tekrar çekebileceğim. Hangi marka ve modelleri tavsiye edersiniz?

    Tavsiyeleriniz benim için önemli :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar:)

      İmkanınız varsa az kullanılmış güveneceğiniz birinden 2. el bir makine alıp bu dediklerinizi yapmak daha mantıklı.Maalesef güven sorunu yüzünden bunu yapmak pek mümkün olmuyor.

      Diğer seçeneğe gelirsek

      Tipik canon ve nikon kullanıcıları gibi bir diğerini kötülemeyeyim:)
      Her ikisininde artı ve eksisi var
      Fiyat olarak canon daha uygun
      Nikon, her zaman makine ve objektif olarak canona göre biraz pahalıdır.

      Nikon; D5100
      Canon; 600D

      Bu ikisinden biriyle başlangıç yapabilirsin

      Ayrıca aşağıda vereceğim linkteki yazıyı da almadan önce okumak faydalı olacaktır:))

      http://www.bascek.com/11149/dslr-satin-alirken-nelere-dikkat-etmeli-2011-2/

      Garantiyi sorun etmiyorsan yurt dışından almak daha uygun.Böyle bir şansın varsa değerlendirmeni öneririm

      Sil
    2. Yurt dışından almayı düşündüm ama model olarak neyi seçmem gerektiğini bilmiyordum. Araştırınca da iyice karıştım.

      Sizden gelenin doğrultusunda seçimimi yapacağım sanırım!

      Gönlüm Nikon'dan yana ama :) şu yazıyı okuyup, karar vermeye çalışağım

      Sil