20 Şubat 2012 Pazartesi

Yeniden Martı ve Damlalar

Fotoğraf kursunda hocamız bir proje üzerinde çalışmamızın iyi olacağını söylediğinde ben martı ve damla fotoğrafları üzerinde çalışmaya karar vermiştim.
Ama 8 aylık kurs süresince ben, hemen hemen her derste martı fotoğrafı götürünce hocama gına gelmiş "yine mi martı?" der olmuştu:))
Yalnız hocam böyle söylese iyi hayatımdaki herkes "yine mi?" diyordu.
Uzun zamandır martı çekmiyordum.Daha doğrusu çekemiyordum.
Bugünlerde sık sık karşıya vapur ile geçtiğim için yeniden martı fotoğraflarına güzel bir dönüş yaptım:)
Fotoğraflarımı zaman zaman paylaştığım fotoğraf sitesinde son çektiğim martı fotoğrafı günün başarılı fotoğrafları arasında yer aldı.
 Bu fotoğrafta martının sağ tarafında ışık patlamış olsa da sevdim ben....


Bu fotoğrafın ışığını hocam çok beğenmiş. Işık iyi fotoğrafçı kötü mü, diyorsunuz hocam? diye takıldım:) Hocam, çekenin  de iyi çektiğini söyledi:)

 Bugün İngiltere'den gelen arkadaşımla buluşmak için karşıya geçmiştim.
Kuru kahveci Mehmet efendinin sokağında buluştuk.
Pasta malzemeleri satan dükkanlara girip çıktık bir şeyler aldık.
Sonra aynı sokaktaki tatlıcıya girip tatlımızı yedik, çaylarımızı içtik sohbet eşliğinde...
 Tatlıcıdan çıktığımızda akşam ezanı okunmak üzereydi.Arkadaşımın kızının bir kaç fotoğrafını çektim... Tripotsuz o saatte ancak bu kadarı geldi elimden.
Ece'nin ışığı çok iyi.
Bir gün yeniden çalışırız inşallah.
Arkadaşımla yazın geldiklerinde daha uzun vakit geçirmeye karar vererek bir kaç kez sarılıp ayrıldık..



Akşam eve geldikten sonrada fotoğraf çekmeye devam ettim.
Martılar gibi yine yeniden damlalar:))
Çok iyi olmadılar...
Yinede verdiğim emeğe hürmeten sizlerle paylaşmak istedim:)

13 yorum:

  1. :)) Fotoğrafların arasında kayboldum diyebilirim..
    Martılara olan düşkünlüğün de farkedilmeyecek gibi değil :)))
    Baklava tabağı inanılmaz görünüyor.
    Diğer çekimlerine de baktım, çok beğendim hepsini. Deklanşöründen güzellikler eksik olmasın ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurbetül teşekkür ederim.

      Baklavanın tadı güzel değildi:)

      Martıları çok seviyorum ama yıkamacıdan gelen aracın üzerindeki imzalarını gördüğümde sevgimi gözden geçirmem gerekiyor:))

      Sevgilerimle

      Sil
  2. Harika olmus hepsi. 8 ay kurs cok iyi bir egitim demek. Bellei zaten resimlerden.
    Su damlalarida harika. Bazi videolar izlemistim bununla ilgili ama bir de size sorayim nasil yaptiginizi.
    Isik arka fon. suyun rengini nasil ayarliyorsunuz?
    Tesekkurler bilginizi ve bu harika resimleri bizimle paylasdiginiz icin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım, suya renk verirken gıda boyası kullanıyorum
      Işık flaşlı çektiğimden fark etmiyor.
      Her türlü ışık koşulunda çekiyorum:)

      Arka fon için damlaların içine bir resim yansıtmak istiyorsan kullanmak istediğin resmi ters çevirerek arka fona koyman yetiyor.

      Daha önceki damla fotoğraflarında nasıl çektiğimi anlatmıştım.Yeniden güncellerim inşalla.

      Sil
  3. harika kareler ,kutlarım...

    YanıtlaSil
  4. Fotoğraflar harika,tebrik ediyorum...Sevgiyle mutlu günler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Çok teşekkür ederim
      Güzel bir akşam dileğiyle
      Selamlar...

      Sil
  5. Ben de ilk fotoğrafı beğendim. İçimizdeki aydınlık ve karanlığı temsil ediyor sanki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir yorum:)

      Teşekkür ederim.

      Sevgilerimle..

      Sil
  6. Yine konuşturmuşun marifetleriniii:)Canım benim,senin martılar kadar olmasada beğendiğin martı fotoğrafını tabiiki paylaşabilirsin.Bunu sormana bile lüzum görmüyorum.Eşim geçen gün bir efekt vererek shoplamış onu.Orjinal hali çok matah değil yoksa o fotoğraf makinasıyla:))Birde üşümüştüm dönüşte,istediğim kareleri yakalayamadım açıkçası..Bu arada damlalara bayıldım ben yaa..Huzura erdim canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Martı fotoğrafın gerçekten çok iyi.
      Martıların kadraj içi yerleşimi güzel.

      Yeniden gel, yazın daha geniş zamanda sıcak havada gezmek nasip olur inşallah:)

      Sil
  7. eline sağlık canım bence hepsi yine cok güzeş.Hareketli varlikları bu şekilde yakalamak kolay değil.Ayrıca arkadasının kızının fotoları da çok güzel olmuş.

    Ben sana bişey sormak istiyorum yeri gelmişken.Yalnız soruyu okudugunda ne kadar cahil deme:(( cevabından korkuyorum cunkü:)
    siyah beyaz fotograf ya da siyah beyaz fotoda sadece kırmızı canta oluyor mesela.Bunlar photoshop ile mi yapılıyor cektikten sonra yoksa cekimde makine ile bir ayar yapıyor muyuz?

    YanıtlaSil