16 Şubat 2012 Perşembe

Tüketici Hakları



Dün akşam eve dönerken "girilmez" tabelasına aldırmayıp ters yöne giren polis aracına selektör yaptım.
Araç içindeki polisler bana çok kötü baktı bende tebessümle karşılık verdim ama benim tebessüm kinayeli bir tebessümdü:)
Gıcık oldular...
Yanımdaki arkadaş trafiğin beni bu hallere koyduğunu söyledi.
Aslında trafik falan değil haksızlık karşısında susamıyorum.
Eğer haklı olduğuma inanıyorsam asla geri adım atmıyorum sonuna kadar gidiyorum...

Yıllar önce çocukların odasını yenilerken mahallemizdeki bir mobilyacıdan genç takımı aldık.
Mobilya eve geldiğinde dolabın kapağında ve içinde çizikler olduğunu fark edince firmayı aradım durumu izah ettim.
Geldi baktılar "tamam, değiştirelim" dediler.
Bayram öncesiydi çok yoğunuz bayram sonrasına kalsın iyi bir şey yapalım, dediler.
Olur, dedim beklemeye başladım.
Ramazan bayramı öncesi bu olay oldu ve bizim dolap onca aramama rağmen kurban bayramı öncesinde gelip evden alındı.
Yenisi yapacaklarını söylemişlerdi.
Birkaç gün sonra gelen dolap giden dolabın aynısıydı.
Ve sanki insanla dalga geçer gibi yeni getirilen dolabın arkası komple çizik içindeydi.
Acayip sinirlendim.
Firmayı aradım kavga ettik.
Firmaya ya gelin bu ürünü alın ya da ben getirir kapınıza koyarım dedim
Getirmenize gerek yok buyrun siz kapınızda yakın dediler.
Benim öfke tavan yaptı.
Soluğu tüketici mahkemesinde aldım.
Bilir kişi atadılar.
Bilir kişi gelip beni evden alın gelip inceleyim, dedi
Eşim ihmalkarlık etti gidip almadı, öylece kaldı dolap...
Çocukların odasına her girdiğimde sinir oluyordum.
Sonra tüketici mahkemesinden yeni bir haber geldi.
Farklı bir bilir kişi atamışlar.
Bilir kişi geldi, inceledi, olanları olduğu gibi paylaştım,
Bilir kişi tutanak tuttu, gitti.
Aradan bir ay geçti ses seda çıkmadı bizi haksız buldular diye düşünmeye başladım.
Bir gün kapı çaldı.Gelen aynı firmadan bir yetkiliydi.
Firma el değiştirmiş, müşteri memnuniyetleri öncelikleriymiş.Dosyalar arasında bizim sorunun çözülmediğini görmüşler, ürünü almaya yenisini yapıp teslim etmeye karar vermişler.
Tamam.Firma el değiştirmişse sizle benim bir sorunum yok ki?
Şahısa ait mahkemeye başvurduğum için benim sorunum o adamla.
Ayrıca bilir kişi geldi gitti, sonuç mutlaka gelecektir.
Ben haksız bulunursam kimseden bir şey talep etmem, kul hakkına girer, dedim
Ama yok ben haklı bulunursam hiç affetmem bana o lafları söyleyen adamdan kuruşuna kadar alırım, dedim.
Gelen yetkiliyi gönderdim:)
Firmadan gelen olmasa ben haksız bulunduğumu düşünmeye devam edeceğim...
Onlar gelince tüketici mahkemesini aradım.
Veee bilir kişi beni haklı bulmuş:)
Mahkeme 2 yıl içinde sonuçlandığı için ödediğim parayı ve faizi ile bana geri ödemeleri yönünde karar çıkmış ve bu karar firmaya posta ile ulaştırılmış.
Tüketici mahkemesinde ki görevli bugüne kadar ödeme yapılmadığı için git icra mahkemesine başvur, dedi
Gittim.Başvurdum.
Firma karşı dava açmış icraya verdim diye:)))
Hemen bir avukat tutmak istedim.
Girdiğim hukuk bürosundaki avukatın olumsuz davranışından dolayı sinir oldum avukata gerek yok dedim.
Mahkeme günü çıktım yargıcın karşısına.
O heyecan ve sinirle neler anlattım hiç hatırlamıyorum.
Ama eşim beni dinlerken çok gülmüş:)
Karşı tarafın avukatı savunmasını yaptı
Hakim kararı okudu.
Tonton hakim amcam bana döndü "kızım uğraşma bu adamlarla daha fazla" dedi
Karşı tarafın avukatı karar karşısında şoka girdi "nasıl yani!?" diye sordu hakime.
Mahkeme de beni haklı buldu ve paramın iadesine karar verildi.
Paramı almak için firmaya gittiğimde firma sahibi ikinci bir şok yaşadı (benim kavgam oğluyla)
Bunca yıllık ticaret hayatının içindeyim ilk kez başıma böyle bir olay geliyor hemde çocuk yaştaki biri bana bu dersi veriyor, dedi:))
Minyon tipli olduğumdan amca beni çocuk görmüş:)
Bu firma bir çok kişinin canını yakmıştı.
Kimse uğraşmadı.Alışmışlardı özensiz işlerle çok paralar almaya.
Bu yenilgi onlara fena dokundu.
Bu olaydan bir iki yıl geçmeden firma tamamen kapandı:)

Daha öncede buzdolabı yüzünden tüketici mahkemesine başvurmuştum.
Tüketici olarak aynı sorun bir üründe 3 kez tekrarlanıyorsa müşterinin talebi doğrultusunda firma hareket etmek zorunda.
Oldukça yüklü bir para ödeyerek aldığımız buzdolabı küçük bir buton sorunu yüzünden dondurucuda çözülmeye sebep olup 3 kez bütün yiyeceklerin bozulmasına sebep olunca değişim talep ettim firma kabul etmedi.Tüketici mahkemesi ile tebligat çekilince geldiler ürünü değiştiler.
Gelen görevlilerden biri "küçücük bir buton abi tamir etseydik" dedi eşime ama kabul etmedik.
O küçücük buton dedikleri kocaman sorunlara sebep oldu.

Geçen yılda eşime aldığım bir kıyafette yanlışlık yapmışlar fazla para almışlar.
Daha doğrusu bütün ürünler indirimli diye yazmışlar.Arada bir kaç ürün indirim dışıymış.
Eşime olmadı.Başka bir ürünle değişmek için ertesi gün mağazaya gittiğimde değişim yapamayacaklarını, söylediler.
Sebebi de benim aldığım ürün indirimsiz olduğu için sezonu beklemeliymişim....
Oldu! başka bir emriniz var mı?
Yarım saat yetkililerle tartıştık.
Kasanın arkasına firma kendi şartlarını asmış,
O şartların içinde böyle bir şey yer almıyor.
O zaman siz bu ürünü almak zorundasınız, dedim.
Onlar almayacağını söylemekte,
bense tüketici olarak hakkım olanı istemekte ısrar ettim
Mağaza sahibi ile görüşmek istediğimi söyledim
Ürünü aldılar paramı da iade ettiler:)

Normalde çok sessiz, sakin, sabırlı bir insanım.
Ama söz konusu hak olduğunda verdiğim tepkilerde ben bile kendimi tanıyamıyorum.
Yıllardır tüketicilerin hakkı çiğnendi.
Şimdi hakkımızı arıyoruz sonuna kadar, kötü mü:)

Firmaların en sevmediği müşteri tipiyim vallahi:)
Kendim yetmiyor gibi çevremdekileri de yoldan çıkarıyorum.
Geçenlerde görümcem ayakkabı almış, olmamış.
Yazık! ne yapayım böyle kullanacağım diyordu
Al ayakkabını git firmaya, tüketici olarak 15 gün geçmeden iade etme hakkın olduğunu söyle ürünü ister iade et ister başka bir ürünle değiştir, dedim.
Gitti iade etti:)
Şimdi dua ediyor "sen olmasan o ayakkabı kalmıştı bana" diyor:)

Başınızı ağrıttım affola:)

6 yorum:

  1. blog takipçileriniz arasında 100 numara ben oldum:=))
    ilk kez 100 oluyorum:=))
    bana da beklerim..
    www.sevdadanyazilar.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. Yıllar içinde öyle çok bu durumları yaşadımki, kiminde sonuna kadar gittim, bazende boşverdim.

    Ama dogrusu tamda budur, karşılıgını ödüyorsak aldıgımız ürün degmeli. Ben kutluyorum sizi :)

    YanıtlaSil
  3. Aynen bende öyleyim Ayşegülüm,mahkemeye kadar sirayet etmedi ama tüketici hakları derneği vasıtasıyla çok uğraşmışımdır firmalarla...Başka çare bırakmıyorlar.

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Canım görüşüp kahve içelim demişsin nasıl mutlu oldum bir bilsen..Cumartesi günü yaklaşık saat 4-5 gibi havaalanında olmam lazım tekrar o saate kadar bir fırsat olursa bir kahve içeriz tabii ama hava muhalefetiçok kötü imiş.Sana kıyamam.Telefonumu yazmıştım ama yorumların direkt yayınlandığı için sildim.Bana yorumla telefonunu yazarsan aramaya çalışırım ve sesini duymak isterim en azından.Kim bilir belkide görüşmek kısmet olur:)Keşkeeee..

    YanıtlaSil
  6. valla beni de gaza getirdin bu yazıyla :) buzdolabımın buzluğu koku yapıyor, merkezine kadar aradım her seferinde başka bir teknik servis gönderiyorlar, her biri diğeriyle çelişen başka bir öneride bulunuyor.. valla 4 yıldır uğraşmaktan bıktım.. şu mahkeme işi de gözümde büyüyor açıkçası..

    YanıtlaSil