12 Şubat 2012 Pazar

Bu Akşam Çok Güzeldin İSTANBUL....

Gece fotoğrafları çekmek için en ideal zaman mavi saattir.
Mavi saat gün doğmadan ve gün battıktan hemen sonraki zaman dilimidir.
Gece fotoğraflarında genellikle en başarılı kareler bu saatte çekilenlerdir.
Çok kısa bir zaman dilimi olması sebebiyle akşam yemeklerinden, sabah uykusundan fedakarlık etmeyi göze almak gerekiyor:)
Bu fotoğrafı geçen hafta çekmiştim.Mavi saate denk geldi.Bu fotoğrafa herhangi bir müdahalede bulunmadım.

 Bu fotoğrafları da bu akşam çektim.
Aslında niyetim mavi saatte çekmekti.
Maalesef alınması gereken zorunlu ihtiyaçlar sebebiyle 15-20 dakikalık AVM girip çıkmamız mavi saati kaçırmama neden oldu.
 Bu fotoğrafı zoom in out tekniği ile çektim.
Focusladıktan sonra çekim sırasında objektifi çeviriyorsunuz hepsi bu....
Tabi bunun için düşük enstantane kullanmak gerekiyor.
Bu şehir her haliyle bir başka güzel.

6 yorum:

  1. Yıllar önce Görmüştüm,bu muhteşem şehri muhteşem güzellikteydi...şimdi senin bu muhteşem karelerini gördüktükten sonra çoook değişmiş:)çok güzel kareler yakalamışsın özellikle de maviler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilerim en yakın zamanda bir vesile ile yeniden gelirsiniz.Bu güzellikleri birlikte seyreyleriz inşallah:)

      Sil
  2. yine yeni yeniden asık oldum istanbula.
    çok güzeller eline sağlık.
    istanbul başka bir şehir ya. hem anadoluyu hem avrupayı barındırıyor ki tüm avrupaya değişmem istanbulu..

    ellerine sağlık canım harika olmuşlar.

    zoom in out tekniğini ilk kez duydum ve cok hoş olmuş en kısa zamanda denemek istiyorum.
    gerçi başarılı olacagımı sanmıyorum ama olsun :(

    YanıtlaSil
  3. Masallah resimleriniz harika. Elinize saglik. Bende resim meralisiyim. Amerikada Istanbulun bu muhtesem goruntusunu denk bir goruntu cekemek mumkun degil. Ama en azindan denemek gerek. Bilgi almama izin verirseniz bir kac bilgi almak isterim.
    Sevgiler iyi gunler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.
      Elbette alabilirsiniz:)
      Elimden geldiğince seve seve yardımcı olurum.

      Sil
  4. muhteşemsin,
    Emeğine sağlık

    YanıtlaSil