18 Ocak 2013 Cuma

Aşk Ve Baştan Çıkarma Üzerine.../Başak Sayan

Şu mübarek Cuma gününde böyle bir başlık?
Tövbe estağfurullah:)
Başak Sayan bu isimle kitap çıkarmış ben masumum.
Bu kitabı arkadaşım almış okumuş benimde okumamı ve düşüncelerimi paylaşmamı istemiş.
Arkadaşım bahsetmese, kitabı alıp vermese benim böyle bir kitaptan hayatta haberim olmazdı...
Kitabı okuyalı aslında çok uzun zaman oldu.
Okuyup bitirdikten sonra arkadaşlarıma yazdığım mesaj çıktı karşıma.
Olduğu gibi buraya da kopyalıyorum.

Kitabı okudum bitirdim

Hıncal Uluç'un yorumunu okumadan aynı şeyleri düşünmüştüm
Sanırım herkes benzer şeyleri hisseder
Maalesef zaman zaman önyargılarımızın kurbanı olabiliyoruz.
Başak Sayan'ın yazarlığı da bunlardan biri

Kitap içeriğiyle ilgili yorumuma geleyim

Akıcı bir dili var
Yer yer yazar kendini tekrar etmiş
Bahsedilen bilgilerin hayatın acı bir gerçeği olduğunu kabul ediyorum
Bana göre aşk kontrol mekanizmasının çökmesine sebep olan tehlikeli bir virüs 
Yapmaman gereken şeyleri bilip de yapma halinin adıdır aşk
Aşk bir güç savaşı değil
Ama şu bir gerçek ki çok seven her alanda kaybedendir
Bu illaki aşkta geçerli diye bir kuralda yok
İnsanoğlunun bütün ilişkilerinde maalesef bu geçerlidir.
Birini çok sevdiğinizde karşınızdaki insan sevildiğini bilmenin rahatlığıyla emek vermez.
İnsanları harekete geçiren şeylerin başında kaybetme korkusu geliyor
Ben bu korkuyu karşımdaki insana yaşatayım harekete geçsin, düşüncesi benim yapıma ters.

Kitabı kısaca özetlemek gerekirse "kaçan kovalanır" kuralından yola çıkarak yazılmış güzel bir kitap diyebilirim....

Arkadaşlarıma böyle bir yorumda bulunmuşum o tarihte:)

"Aşk ve baştan çıkarma kavramları; tarih, uygarlıklar, alışkanlıklar, kitleler ne kadar değişirse değişsin, yüzyıllardır temel metaforları ve dinamikleri aynı kalan bir kavramdır. Bir kadının bir erkeği baştan çıkarmasıyla, bir erkeğin bir kadını baştan çıkarması arasında bir fark yoktur aslında. Tıpkı politikacıların yüzyıllardır toplumları baştan çıkarırken izledikleri yol gibi. Reklamların kitleleri baştan çıkarmasının metaforlarının aynı olduğu gibi... Tüm bunlar aynı psikolojik etkenlere bağlıdır. Yani aşk ve baştan çıkarma bir büyü değil, bir psikolojidir. Bu kitapta, aşk ve baştan çıkarmaya ilişkin düşüncelerinizin değişeceğine hiç kuşkunuz olmasın..."

Buda arka kapaktan alıntıdır...

Stratejilerden uzak, samimi ve içten sevgilerle kuşatılmanız dileğiyle...

6 yorum:

  1. CANIM AŞK FELAN
    ÇOK UZAK BANA
    SIRADA DA O KADAR ÇOK OKUNACAK KİTABIM VARKİ:)
    AMA TEŞEKKÜR EDERİZ TABİKİDE GÜZEL TANITIM İÇİN
    HAYIRLI SABAHLAR
    BU ARADA KAHVALTI TEKLİFİNİ DEĞERLENDİRMEYE ALIYORUM HABERİN OLSUN:)
    HAYIRLI CUMA LAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pazartesi akşamı haberleşelim inşallah:)

      Sil
  2. Kitap paylasimlarini seviyorum..not aliyorum belki bir gun alirim diye..tesekkurler

    YanıtlaSil
  3. Sevgili arkadaşım Aşka dair güzel bir kitap ha..vakit bulup okumali..

    YanıtlaSil
  4. Vuslat, içerisindeki stratejileri arkadaşlık ilişkilerimizde de uygulayabiliriz:)

    YanıtlaSil