11 Ocak 2013 Cuma

Buz Pistine Dönen Balat Sokaklarında Fotoğraf Çekimi

Dün sabah yine düştüm yollara...Yola çıkmadan önce hani bir şey olsa da iptal edilse hiç dışarı çıkmasam, diye çok istediğimi kabul ediyorum:)
Benim içimden böyle bir istek geçtiğinde dışarı çıkmamam hakkımda hayırlı oluyor, denedim test ettim ama yinede akıllanmadım:)

Söz vermiştim, çıkmalıydım....
Dışarı çıkma sebebim bu fotoğraftaki güzellik...

 Lemanur bir kaç hafta önce fotoğraflarını çekmemi istemişti ama bir türlü zaman konusunu ayarlayamadık.Onun uygun olduğunda ben olmadım, ben uygun olduğumda bu seferde ona uymadı...

Dün Cumhur ve arkadaşı ile birlikte Balat'a gitmeye karar verince Lemanur'da kabul etti hep birlikte gittik...Yakın çekim fotoğraflarını photoshopta düzenledikten sonra ekleyeceğim sayfaya. Bilgisayarımı değiştirince programlar silindi maalesef...
 Gezimiz Eminönü'n de Sarıyer börekçisinde başladı...
Daha sonra yürüyerek Balat'a gitmeyi planlayan Cumhur benim ısrarım karşısında vazgeçip taksi ile Balat'a ulaştık.Abla, bari bir yerde söyleme rezil oluruz, dedi:))
Ne yapayım yaşlıyım, hastayım, onca mesafeyi yürüyerek gidip dönemezdim:)


Balat'a ulaştığımızda sokaklar buz pisti gibiydi.Yürümek inanılmaz zordu. Düşmemek için büyük çaba harcayarak yürümeye çalıştık.Yer yer çok zorlandık..


 Balata gidenler bilir bu yokuşu...Öyle dik bir yokuştur ki normalde bile oradan çıkmak yorar insanı.İşte bu yokuşta bir turist kalmış, inemiyor aşağıya.İnmeyi bırakın kadın adım bile atamıyor.Atsa anında yokuştan aşağıya hızla kayacak:))Cumhur kardeşim, gitti ablamızın elinden tuttu aşağıya kadar indirdi:)
Ablamız indi fakat bizim bu buz tutmuş yokuştan nasıl çıkacağımız muamma:)
Yol kenarındaki evlerin demirlerinden tutunarak güç bela çıktık yokuşu...


 Kimi bu olumsuz şartlarda biz gibi fotoğraf çekmeye çıkar...
Kimileri de bu amca gibi ibadeti için düşer yollara...



Biz Lemanur ile el ele tutuşmuş yokuştan aşağıya inmeye çalışıyoruz. Dilek arkadaşımız yukarı bakarak fotoğraf çekmeye çalışıyor... Cumhur ise Dilek'in yanına gitmeye uğraşırken ayağı kaydığında haline güldüm.Sen misin gülen? anında  ayağım kayıp dengemi kaybedip düşmem bir oldu. Öyle böyle değil çok fena düştüm.Kemiklerim bir kaç yerinden kırılmış gibi ellerim ve ayağımda acı hissediyordum.Düşen her kim olursa olsun ben gülüyorum arkadaş! bizimkiler endişeli gözlerle bana bakarken ben halime gülmekten olduğumda yerden kalkamıyordum.Cumhur, güya yardıma geliyormuş gibi yapıp fotoğraflarımı çekiyordu, gıcık n'olacak:)

Hem soğuktan hemde düşerken oluşan sorun sebebiyle sol elimi hissetmekte zorlanıyordum.Normal biri bu şartlarda bir kenara geçer dinlenir değil mi?
Ama ben ne yaptım?
Arkadaşlarımın yanına geçip bu yaşlı teyze ve torununu çekmeye devam ettim:))

 Bundan sonraki fotoğraflarda gezinin devamında çekilenlerden oluşuyor





Balat'a giderken büyük sözü dinleyen Cumhur, dönüş yolunda kendi sözünü dinletip sahil kenarında kar topu oynayarak -gençler oynadı ben onları seyrettim fotoğraf çektim- Eminönü'ne kadar bizi yürüttü sağ olsun!! :)

Lemanur ile çekim yapmak güzeldi.Yanımda Cumhur ve Dilek gibi arkadaşların olması çok daha güzeldi.
Arkadaş dediğime bakmayın hepsi çoluk çocuk
Dilek'de benim veletten 3 yaş büyükmüş:)


18 yorum:

  1. bir tanesin sen ya
    yine şahane resimler
    bayıldım bayıldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eyvallah ablacım:)

      neler paylaştın merak ediyorum bakacağım birazdan:)

      Sil
  2. Benim içimi mi okudun acep :)
    Geçen gün Facebook sayfama 'makinemizi alıp Balat'a gidelim' yazmıştım, benden önce davranmışsın harika..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Balat her vakit güzel ama bizim gittiğimiz vakitte o yokuşlara gitmek çok akıllıca değildi emin olabilirsin:)

      Umarım gittiğinizde içinize sinen güzel karelerle dönersin:)

      Sil
    2. Çok esiden gitmiştim, umarım. :)

      Sil
  3. Harika fotoğraflar, hepsi ayrı güzel. Eski evler arasında çamaşırlar olanı çok etkileyici...
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sokaklarda araba olmasa, iyi bir kadrajla çekildiğinde bu sokaktan çok iyi kareler elde edilebilir.

      Bu ev bayağı ünlü bir evmiş ama ben yeni öğrendim:)

      Sil
  4. Amman Allah'ım!
    Nasıl da özlemişim her bir kareni..
    Bitmesin istedim baktığım kareler :)
    Objektifine emeğine sağlık canım.
    Bu arada, photoshop derdi bende de var şu aralar, pc değişikliği yapınca tüm programları baştan yüklemek zorunda kaldım. Hepsini yükledim lakin elim ayağım olan photoshop'u daha yükleyemedim :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım, çok sağ ol:)

      ben ancak yarın kursa gidip, hocadan bir fırça yedikten sonra arkadaşlardan yükleceğim:)

      Sil
  5. Bosuna dememisler "düsenin dostu omaz diye" :)))) , böyle yazdigima bakma bende gülerim arkadas. Inciragacindan yasemin gazioglu

    YanıtlaSil
  6. Nefis bir blog cekimlere hayran kaldim..umarim dusus sonrasi agrilar da gecmistir gecmis olsun:) Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim:)

      İki gündür ağrılar beni bir hayli zorladı ama çok şükür bugün daha iyiyim

      Sevgilerimle...

      Sil
  7. Fotoğraflar çok güzel..:)

    YanıtlaSil
  8. çok güzeel çok. İstanbula gelince Balata gidicem ben de. Suya yansıma fotoğrafına bayıldımm. Nineyle toruna, donmuş yapraklara eline, gözüne sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Ne güzelsin İstanbul :( özlemişim.
    Elinize sağlık.
    Sağlıcakla..

    YanıtlaSil