15 Ocak 2013 Salı

Bana Bir Haller Oldu

Ananem rahmetli "çocuğun mu var, derdin var!!" derdi

O vakitler anneannem çok konuşuyor diye rahatsızlık duyardım ama şimdi anlıyorum ki boşa konuşmuyormuş.Tabi o zamanlar doğru söylediğini nereden bileceğim yaş 11-12:)
Bugünlerde çocukların dertleri beni bir hayli yoruyor.
Yeni bir kitap aldım içerisinde depresyon testi var.Yaptım testi, ağır vakıa çıktım:))
Ahh aaahh bu çocuklar ömür törpüsü:) Allah cümlesine sağlık versin, dermansız dertlerle uğraştırmasın bugünlerde geçer diyelim:)

 O eski tembel Ays gitti...Yerine bir anı bir anını tutmayan garip birini gönderdi.
Mesela öğleye kadar sadece çay içip vakit öldüren insan birden yerinde durmadan sürekli bir şeylerle uğraşan, uğraştıkça daha fazla kendine iş çıkartan hamarat birine dönüşüyor.Yok, bu kadın beni korkutmaya başladı:))

Mesela bu içli köftenin iç malzemesini hazırlarken soğanları kıyma işlemi acayip güzeldi.Kesme tahtasının üzerindeki soğanlar beni kızdıran insanların suretinde görünüyordu.İnce ince kıydıkca kıyasım geliyordu:))
Tek kötü tarafı soğanın elde bıraktığı o iğrenç kokuyla kursa gitmekti...Kaç kez lavaboya gidip ellerimi yıkadım ama banamısın demedi...
Yemek yapmanın benim üzerimde rahatlatıcı, sakinleştirici bir etkisi var.
 Hamur yoğurmak....
Birine kızdığınızda tavsiye ederim hamur yoğurun!! üzerinizdeki negatif enerjiyi olumluya çeviriyor...
Hamuru yoğurma işlemi de soğan kıyma işleminden farksız.
Burada da hamur kıvama gelsin diye tezgaha vururken hamur gözlerimin önünde kayboluyor, yerine beni öfkelendiren insanların hayali çıkıp geliyor. Allah'ım sonrasında o hamuru yoğurmak nasıl güzel oluyor tarif edemem...
Kıydınız, vurdunuz, yoğurdunuz rahatladınız mı?
Tamam artık güzel bir tatlıyı hak ettik:)
Şekerli hamurla uğraşırken içerisine bütün güzel duyguları katmak gerekiyor ki lezzetli olsun..

Helede kakaolu hamurlarla uğraşırken yüreğinizin sevgiyle dolması gerekiyor ki tadanların damağında baldan tatlı bir lezzet bıraksın.

Bugün kursa gitmeden son anda kalkıp 3 saat içerisinde burada görülen yiyeceklerle uğraştım.
Ah her zaman böyle hamarat olsam ne güzel olurdu:)
Yada çocuklara ve arkadaşlarıma söyleyeyim sık sık beni kızdırsınlar:))

Neyse geleyim yiyeceklere...
Bu ruh haliyle hazırlanan içli köfte harici yiyeceklerden kursa götürdüm.Arkadaşlar beğendi.
Özellikle portakal marmelatlı kurabiye çok sevildi. Kurabiyenin tarifi Cahide Jibek'ten

Gecenin ilerleyen saatlerinde güzel yorumlarınıza döneceğim inşallah.Şimdi başımda kedinin ciğere baktığı gibi bilgisayarıma göz dikmiş bir velet beni beklemekte:)

12 yorum:

  1. DOĞRUSU BEN BU YENİ AYS I ÇOK BEĞENDİM
    CANIM BEN GELDİĞİMDE SADECE İÇLİ KÖFTE YAPSAN YETER BEN ÇOK MÜTEVAZİ BİR İNSANIM :)
    E BİDE ÇAY DEMLERSİN:)
    ELLERİNE SAĞLIK GÜLÜM
    HAYIRLI GECELER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seyyah'ım bende beğendim de geldiği gibi gitti yine eski halime döndüm:)

      Önümüzdeki hafta içinde kahvaltıya gelirsin inşallah o zaman yaparım:)

      Sil
  2. Sen hiç tembel olmadın ki :)
    Çocuklar konusunda şimdiden katılıyorum sana,zor ki ne zor.
    Allah yar ve yardımcımız olsun.
    Soğan doğrarken değil de hamur yoğururken,ben de düşünürüm öyle:)
    Rahatlatır insanı.
    Mutfak da olmasa nolacak ki bizim halimiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha dur canım, seninki çok küçük:)

      İyi ki mutfak var yoksa asıl beylerin hali ne olurdu:)
      Bütün siniri, stres onların başına patlardı gibime geliyor:)

      Sil
  3. Vuuuu :)) ne güzel marifetlisin sen :)
    Çocuklar kızdırsın ama tatlı kızdırsın, ellerine sağlık, afiyet olsun, kendine iyi bak, he bir de istanbul bugünlerde çok güzel gülüyor, fotoğraflarını bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh aaaahh İlknur'cum o İstanbul'un şahane gülümsemesini hep kaçırdım ben.
      Bir çok arkadaş öyle güzel fotoğraflar çekmiş ki kıskançlıktan ölmemek elde değildi:)
      Umarım sen çekmişsindir

      Sil
    2. Ah ah hiç sorma, derslerden fırsat olmuyor ki :)

      Sil
    3. evli olunca çocuktan,
      bekarken derslerden falan kaçıyoruz bazı şeyleri:)
      Sağlık olsun ne yapalım:)

      Sil
  4. oy maşallahhhh hepsi de çok harika görünüyor ee fotoğraflar da harika tabi nasıl yaptın hepsini yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğim gibi arada bir geliyorlar böyle şeyler yaptırıyorlar bana ama sonra hemen gidiyorlar:)

      Sil
  5. Peki diğer tarifler kimden. Tarif bekliyoruz canım benim. Hepsi şahane görünüyorlar. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vuslat'ım, tarif verme konusunda ciddi özürlü biri olarak yazmaya cesaret edemedim.İnşallah bir ara yazmaya çalışırım:)

      Sil