25 Ocak 2013 Cuma

İyi Hissetmek/ David Burns

Hayata dair her türlü konudan konuşabildiğimiz, tartıştığımız, bilgilendiğimiz, eğlendiğimiz, üzüldüğümüz kız kıza sohbetlerimiz var.
Babaannemin cenazesine gittiğimde bu sohbetlere dahil edilmişim ama haberim yok.
Dönünce fark ettim.
Hani kendinizi kötü hissedersiniz de bir şeyler ararsınız tutunmak için ya, öyle kötü bir zamanda bu sohbetlerin içine düşmem güzel bir zamanlamaydı.

O sohbetlerden birinde arkadaşımız "iyi hissetmek" adlı kitaptan bahsetti.
Oldum olası kişisel gelişim kitaplarını sevmişimdir ama bu önerilen kitap diğerlerinden biraz farklıydı.
Birde kitabı öneren arkadaşıma güvenirim. İşe yarar, diyorsa kesin faydası olacaktır düşüncesiyle hemen gidip aldım.
Kitapçıda sadece bir tane kalmış oda benim nasibim oldu:)
Diğer arkadaşlardan kitabı bulamayanlar oldu:))

Kitabı okumaya başladıktan sonra kendimle ilgili keşfettiğim beni en çok şaşırtan şey mükemmeliyetçi kişiliğim olduğu gerçeğiydi.
Ya hep ya hiç mantığındayım
Çok sevdiğim bir arkadaşım sık sık "biraz ortalarda yaşamaya çalış" diye sık sık boşa uyarmıyormuş:)

Neyse kitabı okudukça kendimle ilgili daha çok fazla şey keşfedeceğimi biliyorum.
Geçen gün bir arkadaşıma bu kitaptan bahsederken, sanki bir psikologa gitmişsin de karşılıklı sohbet ediyormuşsun gibi hissediyorsun, diye anlattım.
Kitabı okurken aynen böyle hissediyorum.
Ama kitabı sıkıcı bulan arkadaşlarımızda oldu.
Öyle bir solukta okuyup bitirilecek bir kitap olmadığını, eğer duygusal dalgalanmalar yaşıyorsanız mutlaka faydasını göreceğinizi söyleyebilirim.
Kitap hakkında aşağıda söylenenlere sonuna kadar katılıyorum.
Kitabı bitirince yeniden yazacağımdan emin olabilirsiniz.

Şimdilik depresyondayım:)))

İYİ HİSSETMEK İYİ HİSSETTİRİYOR 
İşte size iyi bir haber; kendinizi kaygı, suçluluk, kötümserlik, erteleme, düşük benlik saygısı ve depresyonun diğer "dipsiz kuyu" lardan ilaçsız kurtarabilirsiniz!İYİ HİSSETMEKte, psikiyatrisst David Burns duygularınızı harekete geçirecek ve hayata daha olumlu bakmanızı sağlayacak, bilimsel olarak test edilmiş teknikler sunuluyor. 
Duygudurumunuzdaki dalgalanmaların nedenlerini anlayın 
Olumsuz fikirleri kafanızdan silip atın 
Suçluluk duygunuzla başa çıkın 
Sevgi ve onay bağımlılığınızın üstesinden gelin 
Özgüveninizi arttırın 
"Hiç bir şey yapmamak" ile baş edin 
Depresyonun acı veren girdabından kurtulun 
"Okunacak ve tekrar okunacak bir kitap!" 

Los Angeles Times



9 yorum:

  1. Ben de şikayetçiyim kendimden,bazen kendimi tutup pencereden atıveresim geliyo:)
    Eşim iyi sabrediyo vallahi,Allah nazarlardan korusun :)
    Mükemmelliyetçi olan herkes böyle sanırsam, sürekli en iyisi olsun derken,kendimizi heder ediyo gidiyoruz Ayşem,nolacak bizim bu halimiz? :)
    Sen oku da bize de anlat,yoksa çekilmeyecek bu hayat.:)
    Fincanın ,kitabın rengi çok hoşuma gitti,daha önce de söylemiştim değil mi:)
    Psikolojilerimizin düzene girmesi dileğiyle :)

    YanıtlaSil
  2. İşin garibi ben kendimi mükemmeliyetçi biri görmememdi:)
    Bilişsel çarpıtmalardan yazayım arada bir
    Bazı alıştırmalar var.
    Testler var
    Testleri yapıp, alıştırmaları uygulamak gerekiyor işe yaraması için
    Ben henüz kitabı başındayım
    Uygulama kısmında takıldım:)

    Sanırım söylemiştin canım:)


    YanıtlaSil
  3. AYŞEGÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜL
    BEN SANA TEKRAR GELEYİM SEN TESTİ BİR UYGULA BANA
    BENDE DE BİR BOZUKLUK VAR AMA ÇÖZEMİYORUM NEDENSE
    HAYIRLI GÜNLER:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gel, gel... şalını bende unutmuşsun:)

      Salona sizden sonra hiç gitmediğimin kanıtıdır bu
      Akşam fark ettim sandalyenin üzerinde kalmış:)

      Test depresyonda olup olmadığımıza yönelik.Sonra öfke testi falan var:)

      Sil
  4. Kitaplar insan pisikolojisini ne kadar etkiliyor olumlu olarak..bitirdiginizde sizin dusuncelerinizide tam olarak ogrenmek isterim ve not aldim isminide..Bu arada kahve fincaninizda cok guzel:)) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim üzerimde kişisel gelişim kitaplarının çok etkisi oldu:)

      Ah bu fincanların bendeki anısını bir gün anlatırım inşallah...

      Sil
  5. Kahve Fincanı çok güzelmiş, güle güle kullan..
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. kitap bitti mi? yorumlarınızı alabilir miyim?

    YanıtlaSil
  7. kitap bittiyse son yorumu rica edebilir miyim?

    YanıtlaSil