5 Ocak 2013 Cumartesi

Kadıköy Sokakları

Yılbaşı tatilini fırsat bilip Salih ile birlikte salı günü Kadıköy sokaklarında dolaştık.
Genelde beyler bayanlarla gezmekten, alışveriş yapmalarından şikayetçidir ya,
Bizde böyle bir şikayet pek yaşanmıyor
Yani sokakta yaşanmıyor ama alışveriş merkezinde beyleri deliye çevirmişliğim çoktur:)
Kadıköy sokaklarında gezerken ikimizde fark ettik ki çok uzun zamandır Kadıköy'e gitmemişiz.

 Önce İskele civarında dolaştık, sonra bahariye'ye doğru çıktık...

 Her kesime hitap eden ve her zaman capcanlı olan bir sokak Bahariye...

Beyler şikayet etmiyor dememin sebebi, çantalar...

Kendime yeni bir çanta almak istiyorum nicedir.Kaç tane mağazaya girdik, kaç pasaja girip çıktık saymadım.Hani onca zaman harcamışım bir tanesini de beğenip alsam gam değil. Yok, yine beğenmedim.Zaten öyle çok acelesi de yok.Zaten her yere fotoğraf makinemin çantasıyla gittiğim için normal çanta ihtiyacım çok elzem bir ihtiyaç değil....Gezerken bakıyorum hoşuma giden bir şey bulursam alırım ama arkadaş insan biraz olsun şikayet etmez mi, yeter, demez mi?
Demedi:))
Seviyorum bu adamı:)

 Bahariye'den kendimizi balıkçıların sokağına attık...Kuruyemişcilerden bir şeyler aldık...

 İğde Salih ve benim sevdiğimiz bir yiyecektir. Görür görmez saldırdık:)

 Kalp dostu olan bu yiyeceğin adını bir türlü hatırlayamadım.Alıç tadı var.
Han'lı hun'lu birde adı var ama hatırlayamadık:)
Her neyse işte bu adını öğrenemediğim yemiş harika bir atıştırmalık oldu benim için...
Sanırım bu zeytinler organik değil.Bu kadar canlı renklere sahip bir zeytini alıp yiyemezdim ben...Seyirlik bir lezzet bence:)

 Kuruyemişcileri geride bıraktıktan sonra sevgiliye Salep ısmarlayayım dedim.
Fazıl bey kahvecisinde salep içecektik.Aman Allah'ım o ne kalabalık öyle!! iğne atsan yere düşmez.Komlu kahveciler de aynı yoğunluğa sahip.Güç bela bir yer bulduk...Salebin tadı güzeldi.Şekeri tam kıvamında.Hele tarçın kokusu, mest ediyor insanı...


Fazıl beye gitmişken taze çekilmiş kahvelerinden almanızı tavsiye ederim.
Kahveyi uzun bir süre saklamanın sırrı ise cam kavanozun içerisinde içine bir iki küp şeker atarak saklamakmış....
Mekan görüldüğü üzere çok küçük.Masalar dışarıda açık alanda bulunuyor.Üst katında da küçük bir oturma bölümü yer alıyor.

Akşam karanlığı çökerken Kadıköy sokaklarını geride bırakmış eve doğru yol almaktaydık...

Salih ile vakit geçirmeyi seviyorum.Sorunumuz, benim çok fazla gezmeyi, onun ise evi çok fazla sevmesi:))
İdare ediyoruz işte:)

Allah 2013 yılında hayırlısıyla bolca gezmek nasip etsin:)

16 yorum:

  1. Öhüüü diye ağlamak istiyorum :)
    Güldüğüme bakma,cidden istiyorum.
    Br taraftan Seyyahım bir taraftan sen,İstanbul'un tadını çıkartırken,ben evden bile çıkamıyorum.
    Ama şu da var, bu güzel ortamların bana yansıyor olmasına da seviniyorum:)
    Ne yaman çelişki değilmi ama :)
    Çanta falan deyince,senin makineni sarmaladığım kumaş benle gelmiş:)
    Veya ben sen buraya gelip de alasın diye getirmiş de olabilirim:)
    Bizahmet gelip alıcan artık:)
    Muhabbetle canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeliham arkadaşlarım diyor ki "okuyan, görende bu kızı hep böyle sanacak" gerçekten haklılar.
      Günlerdir bende evden çıkmadan ömür geçiriyorum.
      Arada bir kaçıyorum işte:))
      Bahsettiğin kumaşı hatırlayamadım iyi mi:)
      Ah ben şu uçak korkusunu aşabilseydim çoktaaan gelirdim oraya da
      Bak korkuma yenilip Erzurum'a bile gidemedim:)

      Sil
  2. Ama sen evden çıkınca da İstanbul'a çıkıyosun,evde olsan da İstanbul'dasın:)
    Her halükarda avantajlı,şanslısın.
    Bigün ben de orda yaşarım inşAllah:)
    Evde otursam,gezmesem bile olur,orda soluk alıp vermem bile yeter:)
    Uçak konusunda senle aynı olduğumdan bişicikler diyemiyorum,bakalım kısmet,bi bakmışsın,aşmışsın :)
    Kumaş,kadife siyah,makinen sarılıydı onda,benim çantada gelmiş:)
    Sen gelene kadar durcak artık:)

    YanıtlaSil
  3. heeeeeeeeeey ben geldim
    ayşegül benimi kıskandın bakiim hemen kendini Kadıköy sokaklarına attın
    valla hazır ol ben ne yapıp edip senin koluna gireceğim ve seni Kumlucaya götüreceğim
    uçak korkusu felan dinlemem.
    hazır ol.önceden uyarıyorum seni
    resimler yine harika
    hayırlı akşamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben geçen hafta atmıştım ablam ama yayınlamakta geç kaldım:))

      tamam kabuldür:)

      Sil
  4. geçenlerde biz de, kızımızı bırakarak, bir benzerini yaptık.. sonra da böyle gezmek varken ne işimiz varmış avm.lerde diye hayıflandık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maalesef özellikle de kış mevsiminde avm. dolup taşıyoruz

      Ben uzun zamandır alışveriş merkezlerine gitmiyorum.
      Çok nadir gidip işimi halledip anında kaçıyorum.

      Sil
    2. Ben 1989 dan beri Kadıköy' de yaşadığımdan anlattıklarınızı her gün yaşıyorum. Belki de bu nedenle AVM lerden nefret ederim. Bence alışveriş Bahariyeden yapılır. İyi gezmeler.

      Sil
  5. Güzel bir gezi notu olmuş,hem de resimli..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah tekrarını nasip etsin, diyebilirim:))

      Sil
  6. Fazıl Bey'in salepini en kısa zamanda denemek lazım. Paylaşımınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. Yanıtlar
    1. Allah razı olsun:))
      güzel bir yiyecekmiş:)

      Sil
    2. Evet ben de severim. Bu galiba kurusu. Kurusunu yemedim. Bir de bunların büyükleri oluyor. İlk olarak Kadıköy'de görmüştük. Üzerinde yazmasa anlamazdık doğrusu. Fakat tadı aynı. Mevsimi nedir tam bilemiyorum ama herzaman olmuyor.

      Sil
    3. bende tazesini hiç yemedim.Kurusu gerçekten lezzetliydi.
      Ayrıca kalbe iyi geliyor olması güzel.
      Şimdi araştırdığımda geleneksel tıpta da kullanıldığı bilgisi yer alıyordu.
      Yemek lazım:))

      Sil