22 Aralık 2012 Cumartesi

Kar Fotoğrafı Çekmek İçin Küçük Bir İpucu

Hava durumu gündemimizde kar varken dikkat etmemiz gereken bir konudan bahsedeyim.

Kar fotoğrafı çekmek biraz zordur.Gözümüzün gördüğü bembeyaz örtü makinemizin ekranında hafif grimsi bir görüntüyle karşımıza çıkar.Sistemle ilgili bir sorundur bu.

Basit ama işe yarar bir ipucu paylaşayım

Fotoğrafta görülen kırmızı çizginin içinde yer alan  sembol, pozlandırma dengesini temsil ediyor.
Kar fotoğrafı çekerken +1 veya +2 değerleri arasında çekim yapmayı denemek doğru ve daha güzel kar fotoğrafı çekmemize yardımcı olacaktır.Her fotoğrafın ışık şartları farklıdır bunun için kendi şartlarımıza uygun değerleri deneme yanılma yoluyla bulmak en doğru sonuca ulaştırır bizleri..

Ben genelde avuç içinden ölçüm alarak doğru pozlandırma yapmaya çalışıyorum.Böyle yapamadığım zamanlarda pozlandırma dengesine başvuruyorum.

Dslr makinelerde bu sembolün üzerinde basılı tutup ön veya arka kadranı -modele göre değişebiliyor- hareket ettirerek poz dengesini ayarlayabiliyoruz. Kompak makineleri maalesef bilmiyorum.

Kar fotoğrafı dışında da poz telafisini kullanmak bazen çok işe yarıyor...

En güzel anlarınıza fotoğrafı tanık tutmanız dileğiyle,

Mutlu hafta sonları diliyorum:)



5 yorum:

  1. MAKİNASI OLAN VAR OLMAYAN VAR ŞEKERİM
    BENİM GİBİ GARİBANLAR NE YAPSIN
    HADİ HAYIRLI GECELER UÇAĞA SON ÇAĞRI

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şengül abla, o vakit düzenlemelerde durumu kurtarmak gerekiyor:)

      Yada günümüz fotoğrafçıların sıkça kullandığı bahaneye sığınabiliriz "benim tarzım böyle" "ben bu şekilde çekmek istedim" diyebiliriz:))

      Hayırlı yolculuklar ablacım

      Sil
    2. TAMAM BAK BUNU TUTTUM
      CANIM BENİM TARZIM BÖYLE:)
      HEH HEH HE
      ÇOK KEYİFLENDİM

      Sil
  2. havan batsın kompaktı bilmiyormuşmuş :)))

    ben karda çıkarmam makinemi amzallah bişi mişi olur:))
    ays, şablon harika olmuş içim açıldı!!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seyhan, geçen aylarda gittiğimiz gezide arkadaş verdi elime ama inan rezil oldum, çözemedim:D

      En son canon'un A serisinden bir makine kullanmıştım.O günden bugüne teknoloji çok gelişti ben geri kaldım:))

      Sil