16 Aralık 2012 Pazar

Sen Benden Geçtin Ama Ben Senden Geçemiyom

Bugün öğleye kadar tembellik yaptıktan sonra hamaratlığım tuttu mutfaktan çıkmadım...Önce portakal reçeli yaptım ardından kivi reçeli.Hadi madem başladın birde vişne reçeli yap, dedim kendime...Onuda yaptım.
Bu kadarlada yetinmedim bisküvili sakızlı muhallebi yapasım vardı o da eksik kaşmasın dedim:)
Yok, bu kadar değil birde canım pişi -bizdeki ismi farklıdır bunun- isteyince onuda yaptım.
 
Tüm bunları yaparken Kıraç'ın  şu söylediği güzel türküyü dilimden hiç düşürmedim.Hani tamamını bilip söylesem dert değil sadece "sen benden geçtin ama ben senden geçemiyom" sözünü tekrar tekrar bıkıp usanmadan keyifle söyledim...Ama ev halkı benim kadar keyif almadı isyan çıkarıyordu:)))Bu türkünün dilime dolanma sebebide son günlerde sadece Kıraç'n yanlış hatırlamıyorsam 2009 yılında çıkardığı gabriyeli albümünü dinlemem sebebiyledir.Gariptir ben bu albümünü daha yeni keşfettim...
 
Neyse yaptıklarımı fotoğraflarıyla anlatayım artık:)
 
 Görüntü nefis fakat henüz tadına bakan olmadı.Zaten ben yaparken Salih yanımdaydı içine koyduklarımı gördükçe "ben bunu hayatta yemem!! bu ne böyle" dedi:) Sakızlı muhallebiye süt, un ilavesi yaptım.İçerisine uzun zamandır sofraya gelip giden ama kimsenin dokunmadığı çikolata, bir paket kremşanti, portakal kabuğu rendesi ve bisküvi koydum.Dışınıda böyle süsledim...İnsan en azından görüntünün güzelliği hatrına tadına bakar ama değil mi:)bakmadılar henüz....

 Gecenin bu vakti ben bu fotoğraftakileri tükettim.Nasıl olsa yarın sabah spora başlıyorum sorun olmaz dedim:)

Kivi reçelini Cahide Jibek'in sayfasında gördüğümde yapmayı istemiştim ama bir türlü bugüne kadar yapmak nasip olmadı. Kivinin çekirdekleri ağızda hoş bir tat bırakıyor.Karanfil aroması reçele hoş bir koku veriyor.
Portakal reçelini dün bir çok bloğu ziyaret ederek öğrenmeye çalıştım.Baktım arkadaşların hepsi farklı farklı yapmış bende hepsinden biraz esinlenip kendime göre hazırladım.Kabuklarındaki acı tadın gitmesi için biraz daha suda bekletmek faydalı olacakmış yinede tadı ve kokusu nefis...
Vişne reçelini de yazın dolaba koyduğum vişnelerden yaptım....

Normalde bizim evde bu tabak en az 15 gün sofraya gelir gider kimse reçel yemez.Benimde öyle çok yediğim söylenemez.Şekerim çok sık düşüyor ve bazen şeker krizine girebiliyorum o zamanlarda evde farklı reçellerin olmasını seviyorum.Markette kaç kez hazır reçel reyonuna gittim geldim yok, bir türlü alamadım.Özellikle renklendirmek için kullandıkları böcekleri gördüğümden beri kırmızı renkli hiç bir şeyi hazır alamaz oldum...

Allah'ım bu hamaratlığım hep devam etse ne iyi olur, diyorum da çok sürmez sabah uyandığımda bu hamaratlıktan eser kalmamış olacaktır kesin:))

Yeni haftanın cümlemize sağlık, huzur, mutluluk, bolluk ve breket getirmesi dileğiyle....

12 yorum:

  1. Haksızlık bu:)bu saatte de olmaz ki desemmde inanma..keşke olsada yesem,özellikle pişi-den..
    reçellerin dahil hamaratlığın için maşaallah sana ellerine sağlık..keşke pişinin tarifini de yazsaydın çok farklı yapılışı var senin yaptığın çok gzl.görünüyor o nedenle yapılışını merak ettim..mutlu haftalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben pişiyi un,su,maya,tuz ile hamur yoğuruyorum mayalanınca bir kasenin içindeki su ile elimi ıslatıp hamurları elimde açıyorum ve kızartıyorum hepsi bu canım.
      Sadece hamur biraz yumuşak olmalı

      Sil
  2. ellerine saglik canimcim çok guzel gorunuyorlar bir parçada bana da yoliyabilirsin yani :p bende bloguma beklerim seni seve seve bisous bisous

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hoşgeldiniz:)

      İlk fırsatta ziyaret edeceğim inşallah

      Sil
  3. Sen de yenilemişsin,ne iyi etmişsin:)
    Daha ferha,daha aydınlık olmuş, güle güle kullan canım:)
    O resimleri es geçmek istiyorum,zira acıktığımı hissediyorum:)
    Hayırlı gecelerin,mutlu haftaların olsun..
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ara üst üste çok fazla ruh sıkıntısı yaşayınca ferahlamak istedim herhalde:)
      Sevdim bu halimi

      Muhabbetle canım

      Sil
  4. Oo bir güne ne çok şey sığdırmışsınız.Pişileri görünce annemi özledim.Pazar sabahları yapardı hep.Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güneş, tipik Ays halleri bu
      Uzun bir süre hiç bir şey yapmam sonra normal bir insanın haftalara sığdırdığı işi bir iki güne sığdırır tüketirim kendimi:)

      Sevgilerimle...

      Sil
  5. heeeey çok güzeel.
    biz de pişi deriz ve bayılırım.
    peynirle çayla ah ah.
    :)
    bisküvili sakızlı muhallebi ha.
    :)
    heyooo not aldım bayılırım ki.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim peynirle aram olmadığından zeytinle yemeyi seviyorum:)

      Sil
  6. çok güzel bir paylaşım olmuş teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Çiçek
      Önceden sadece yemek yapmayı ve fotoğraflarını çekmeyi severdim
      şimdi hem yapıp-yemeyi hemde fotoğraflarını çekmeyi sever oldum:)

      Sil