3 Kasım 2012 Cumartesi

Memleket Armağanları


Bu sabah daha hava aydınlanmamışken yollara düştüm.Memleketten kuzenim geliyordu ve gelirken de boş gelmiyordu...Bizimkilerin huyunu biliyorum ellerine ne geçerse koyuyorlar sonra taşıması insanı öldüren koliler yığını ile karşı karşıya kalıyoruz:)
Yine beni yanıltmadılar....
Ablasının tembel biri olduğunu bilen hamarat kız kardeşim kendisine yaparken bolca domates konservesi bana da yapmış.Kutuyu açmamla ganimet bulmuş gibi sevinmem bir oldu:)
Kışın hormonlu domates yemektense yememeyi tercih edenlerdeniz.
Bu yıl tembelliğim altın çağını yaşarken domatesle uğraşacak zamanı! bulamadım:)

 Dut kurusu ve incir kurusu Adıyaman'dan...Erişte Kayseri'den...Öndeki küçük kavanozdaki acı sosun eşim hayranıdır.Allah var kardeşim de güzel yapıyor.O yapıyor yıllardır biz yiyoruz:)Yine kuru incir reçeli eşimin favorisidir... normalde tatlı yemiyor ama bunu tatlı niyetine tüketiyor...Zeytinleri koyacak kavanoz bulamayınca, sabahın o saati de açık market olmadığına göre ne yapabilirim diye düşünürken kullanılmayan bu sürahi imdadıma yetişti...Fena da olmadı sanki:))
 Cevizler de yine eniştemin akrabalarından Adıyaman'dan gelme...

 Offf işte bu yufka ekmekler benim ve bütün ev halkının bir numarası:))

 Çukurovalı olup da fıstık göndermeseler ayıp ederlerdi:) Annem çok komik bir kadındır.Yıllar önce karpuz koyup göndermişliği bile vardır.Hayır, kendi tarlalarının mahsulü olsa anlayacağız da sokaktaki bir satıcıdan alıp gönderiyor...Memleket karpuzu başka olurmuş!! İstanbul'a bütün karpuzlar yurt dışından geliyor ya:)))

Şimdi tam turunçgillerin mevsimi...Ama ben en çok portakallar çiçek açtığı zamanı seviyorum.Portakal ağaçlarının altına oturup yere dökülen çiçek yapraklarını toplayıp iğne ile ipe dizer boynumuza asardık çocukken.Misler gibi kokan bir kolyemiz olurdu:)
Belki de bu sebeple portakal çiçeği esansının olduğu her şey beni benden alıyor:)

Ganimetler bunlarla sınırlı değil...
Şeker pancarı, nar, biber salçası, çemen gibi bir çok yiyecekten oluşan 4-5 koli geldi
Taze fıstıkta koymuşlar
Şimdi ocakta kaynamakta...Haşlanmış taze fıstığın tadı da güzeldir.Yani bize güzel alışkın olduğumuz için:)

Yola çıkmadan önce çay molası vermişken aceleden yazıyorum yine

Sağ salim dönersem Allah'ın izniyle çok güzel fotoğraflar çektiğimiz, keyifli sohbetlerin edildiği, yeni arkadaşlarla tanıştığımız güzel bir yolculuk bizi beklemekte.

Sağlıcakla kalınız

Güzel bir pazar tatili geçirmeniz dileğiyle...

18 yorum:

  1. ağzımın suyuyla okudum baktım fotolara..hakkımı helal ediyorum yine de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun Murat bey, kul hakkından kurtardınız:)

      Sil
  2. Afiyet olsun.

    Haşlamış fıstık nasıl oluyor? Bir de onun fotografını koyun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yer fıstığının tadı, haşlanmış kestane tadına benziyor:)

      Sil
  3. Allah ağız tadıyla yemenizi nasip etsin.
    Ve Allah memleketteki gönderenlerinizi eksik etmesin :)
    Dut kurusunu çok seviyorum ben hemen dikkatimi çekti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amiiin..

      Şeker ile sorunum olduğu için atıştırmalık tatlı her şey ilgi alanıma giriyor, dut gibi:)

      Sil
  4. Afiyet, bal şeker olsun.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Memleketin her şeyi güzel,
    Ganimet değil de armağan saymak gerek..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabit bey, iyi ki bu mesajı yazmışsınız ben "ganimet" kelimesini farklı anlamda kullanıyordum.Araştırınca gördüm ki benim kullandığım anlam ile gerçek anlam arasında ciddi fark var:)

      Hemen başlığı düzeltiyorum

      Teşekkür ederim:)

      Sil
  6. Ben niye daha önce keşfetmemişim seni niyeeeeee? canım benim merhaba.. Dolaşırız inşallah yurdumuzu dostlarla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vuslat, güzellikleri paylaşmak dileğiyle hoşgeldin:)

      Sil
  7. kendimi bir an memlekette zannettim Ayse'cim çok tesekurler bu paylasim için :) afiyet olsun!

    YanıtlaSil