5 Kasım 2012 Pazartesi

Sonbahar Renkleriyle YEDİGÖLLER

Cumartesi gününün ilk saatlerinde -gece 1 gibi- kendimizi yollarda bulduk.
16 kişilik aracımız tamamen doluydu.
İçlerinden sadece Cumhur, Çağla -Cumhur'un kız arkadaşı- Onur ve Soner'i tanıyordum.
Diğer arkadaşların hepsi ile yolculuk sebebiyle tanışmış olduk.
Evli bir çiftimiz vardı samimiyetlerine, doğallıklarına hayran kaldım, çok beğendim:)
Yolculuk biraz yorucu ve zordu.
Söylenildiği gibi Yedigöller yolu çokta kötü değildi
Ben daha kötü yollardan geçtiğim için bana normal geldi
Genelde duyduğum normal bir araçla gidilemeyeceği yönündeydi 
Oysa çok rahat gidilebilirmiş
Kötü tarafı yol güzergahı asfaltlanmamış ve yer yer küçüklü büyüklü çukurların sizi bekliyor olması:)
Niyetim bir sonraki seneye ailece gidip bir gece kamp yapmak
Kamp yapan grupları görünce nasıl imrendim anlatamam.
Eşim daha öncesinde şirketin düzenlediği bir organizasyon için yedigöllere gidip kamp yapmışlardı diye hatırlıyorum.
Ve yine iki gecelik kamptan çokta hoşlanmamıştı diye hatırlıyorum:)
Ama olsun benim hatırıma katlanacaklar bir gece:)))

Sabahın ilk ışıklarıyla göle ulaştık öğlen 15 gibi yedigöllerden ayrıldık...

Yedi tane göl bulunuyor ama ben sanırım 5 tane göl gördüm
Diğer üç gölü gördüysem de ben hatırlamıyorum:)

Her göl birbirinden güzel bir manzaraya hakim
Kiminin çevresi güzel, kiminin üzerindeki yansımalar ve bitkiler
Sonuç olarak hepsi görülesi güzel...

ND filtrem yoktu uzun pozlama yaparken zorlanacağımızı ve hatta hiç uzun pozlama yapamayacağımızı düşünüyordum.Ama elhamdulillah bir şekilde şelalelerin uzun pozlama fotoğrafını çekebildim.
İlk fotoğraf gezinin sonlarına artık taşımaktan yorulduğum tripodumu yanıma almadığım bir anımda çekildi.Elde uzun pozlama yapmak çok çok zordur neredeyse imkansız diyebiliriz.Makineyi uzun pozlama da bir yere sabitlemek zorundayız.Bende idare edecek şekilde taş, kütük denemeleri sonucu bu kareyi sırf arşivde bulunsun amacıyla çektim.

Neyse daha sonra yeniden Yedigöller fotoğraflarına yer vereceğim inşallah şimdilik en beğendiklerimden olan bu fotoğraflara sözü bırakayım...

Güzel ve keyifli bir hafta geçirmeniz dileğiyle...

Not; ilk kez imza ekledim hiç hoşuma gitmedi... ya daha iyi bir imza eklemeyi öğreneceğim yada isteyen haber vererek istediği gibi kullansın diye imzasız paylaşmaya devam edeceğim:)





















13 yorum:

  1. ays muhteşemmm fotoğraflar, emeğine ellerine kadrajına gören gözüne herşeyine sağlık, suyun bu kadife gibi dokusunu hangi değerlerde verdin yazabilirmisin ?? mantar fotoğraflarına hele bayıldımm, ankaraya yolun düşse de senden birşeyler öğrensem harika olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yekta, ışığa göre ayarlar değişiyor canım
      Düşük enstantane değerlerini kullanmak gerekiyor

      benim bu çektiklerimin değerlerini hemen yazayım

      f/22

      poz süresi; 1.6 sn.

      Iso-320

      Pozlandırma dengeleme; -0.3

      Odak uzunluğu 62 mm

      İnşallah bir gün gelebilirsem görüşmeyi çok isterim
      Eğer seninde yolun buraya düşerse her zaman kapım açıktır:)

      Sil
  2. Ellerinize sağlık fotolar süper olmuş. Mantarlara ben de bayıldım. 2 senedir Bolu'da yaşayan biri olarak hala gitmediğim Yedigöllerin bu kadar güzel olduğunu bilmiyordum. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yedigöllere gitmenin tam zamanı şuan
      Bir iki haftaya kalmaz mevsim kapanır diyorlar
      Vaktiniz varsa en kısa zamanda gitmenizi tavsiye ederim:)

      Sil
  3. Yedigöller ismini duyduğum ama gitmenin nasip olmadığı bir yer şimdilik. Ailemden bazı kişilerin gittiği ve pek olumlu izlenimleri olmadığı için pek cesaret edememiştik sanırım. Yolun biraz uzak olması ve sanırım virajlı olması. Bizim ailede herkesi araba tutar da. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu arada fotoğrafta imza olayını ben de pek tutturamıyorum. Sevmiyorum ama ne yaparsın bencillik var işte. :)

      Sil
    2. Evet yollar çok virajlı tam benlik:))

      Ama araba tutuyorsa o yol işkence halini alacaktır

      Yok ben ilk fırsatta bu fotoğrafları da imzasız olanlarla değiştireceğim içime sinmedi:)

      Sil
  4. En çok beğendiğim fotolarından, enfes kareler..ama imza şart, o kadar emek veriyorsunuz da, bu şekilde değil..daha profi mesela resmin biraz daha ortasına yakın ve nasıl diyorlar şeffaf bir imza olmalı, bunu altından kırparlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Murat bey, bahsettiğiniz imzayı anladım ama o zamanda fotoğrafın kıymeti kalmıyor
      Ayrıca ps bilen biri o imzaları da çok kolay yok edebiliyor
      belli belirsiz basit bir imza yeterli olabilir belki

      Sil
    2. herkes yapamaz en azından..neyse sizin taktirinize kalmış bir şey

      Sil
  5. her bir kare cenneti düşündürüyor insana :) tebrikler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dünya böyleyse kim bilir cennet nasıldır değil mi:)

      Teşekkür ederim Ali bey.

      Sil
  6. Müthişsin !
    Blogundan ayrılamıyorum, tüm yazılarına bakacağım sanırım,

    YanıtlaSil