26 Ekim 2012 Cuma

Yapması zahmetli, yemesi lezzetli; KİBE

Sabahtan beri iğrenç bir işle uğraşıyorum...
Biraz evvel Melike ile telefonda görüşürken uğraştığım işi duyunca midesi altüst oldu:)))

İşkembe temizledim...
Bizimkilerin çöpe attığımızı sanıp mutlu oldukları biranda mutfakta beni işkembe ile uğraşırken gördüklerinde yaşadıkları hayal kırıklığı görülmeye değerdi:)
Pişireceğin zaman zaman haber et evi terk edeceğiz, diyorlar:))
Canıma minnet, bütün işkembeyi tek başıma yiyeceğim demektir!

Şimdi bu işkembeden ben kibe yaparım,
Şirdan da doldururum -Adana yöresinde son yıllarda her yerde yapılıp satılır oldu-
Ah birde mumbar dolması olaydı çok iyi olacaktı da artık onun için kadınlar pazarının yolunu tutacağım bir gün.

Kibe, Mardin'in yöresel yemeklerindendir
İşkembeler önce kesiliyor,
sonra dikiliyor ve içleri dolduruluyor
En sona da afiyetle yeniyor
Ön yargılı yaklaşmazsanız bir deneyin derim:)

Bu güzel bayram gününde böyle bir konuyla verdiğimiz rahatsızlıktan dolayı hiç pişmanlık duymuyorum:))

Güzel bir bayram günü geçirmeniz dileğiyle
Ben mutfağıma gidip işkembe kokusunu gidermeye çalışayım:)

Not; kibe ve şirdan tariflerini paylaşacağım sonra


6 yorum:

  1. Pişmaniyenin de yapması lezzetli ama yemesi zahmetli; gördüğün gibi açlık başıma vurmuş durumda :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir zamanlar pişmaniye yapmayı da denemişliğim var:)
      Tv de gördüğümde yapımı kolay ve keyifli gelmişti
      Maalesef yaparken öyle olmamıştı:)

      Sil
  2. Olamazzzzzzzzzzz
    İşkembeci seni:)))
    kirece basarlar bizde,birde çubukla çevirirler, hortuma takıp içine su verirler ,yooo ben dayanamam ama yiyene bir şey diyemem afiyet olsun derim tabi ki:))
    ellerine sağlık sizelere afiyetler olsun ,iyi bayramlar.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ciğer harici bütün sakatatlarla aram iyi ne yapayım:)

      İyi bayramlar:)

      Sil
  3. Yazınızı yüksek sesle okudum, yanımda olanlarla kahkahalar eşiliğinde size selamlar gönderdiler..Çok hoş bir yazıydı..:)

    YanıtlaSil