31 Ekim 2012 Çarşamba

Dersimiz Photoshop

En sonunda photoshop eğitimi almaya başladım.İlk dersi kaçırdım ikincisine son anda yetiştim.
Kursa başlamamda olaylı oldu ve halada olaylı devam ediyor ama benim amacım öğrenmek olduğu için olumsuzlukları görmüyorum artık:)

Dün dersimiz cilt temizleme konusuydu 

Fotoğraflarla anlatmak daha kolay olur diye ekranın fotoğrafını çekmeye çalıştım:)

Ben photoshop cs5 kullanıyorum...Öncelikle düzenlemek istediğimiz dosyayı açıyoruz. ctrl+space tuşlarına basılı tutarken mause sol tuşuna basarak fotoğrafı büyütüyoruz.Daha sonra yan barda görülen araçlardan patch tool seçiyoruz ( fotoğrafta görülüyor) 
 Temizlemek istediğimiz lekeleri daire içerisine alıyoruz ve sol tuşa basılı tutarak hemen yakınındaki temiz bir dokuyla yer değiştiriyoruz.Bu işlemi silmek istediğimiz bütün lekelere uygulayabiliriz.
 Patch tool ile işimiz bittikten sonra sıra clone stamp toola geliyor...Burada dikkat etmemiz gerekenlerden en önemlisi yukarıdaki barda Opactiy seçeneğini 18-20 arası bir değerde tutmak daha iyi sonuç almamızı sağlıyor.Diğer türlü doğallığını kaybediyor...
Önce temiz bir alanı kopyalıyoruz sonra bütün yüze doku nakli yapıyoruz:)

İnşallah akşam devam edeceğim
Şimdilik bu bir başlangıç olsun diyorum:)



9 yorum:

  1. Hmm,beni de oldukça alakadar eden bir konu:)
    Ben picasadan düzeltiyorum genelde.
    Şop güzeliyim bi yerde:)
    Pürüzsüz ,lekesiz bir cildim oluyor şop sayesinde:D
    Ama bu proğram daha kapsamlı,link atabilir misin bana:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeliha'm picasa da müdahale oranı sınırlı kalıyor
      Mesela akşama anlatacağım lasso tool aracıyla seçili alan oluşturup belli yerleri net bırakarak blur efekti uygulayabiliyoruz
      Ama blur efektinden önce bu işlemi basit picasa veya photospace gibi basit programlarla da yapabilmek mümkün.
      İş bundan sonrakilerde:)

      http://www.adobe.com/tr/products/photoshopfamily.html?promoid=JOPCB canım bu sayfadan ücretsiz bir aylık deneme sürümleri indirilebiliyordu eskiden bir incele istersen

      Sil
    2. Programın portable sürümünü aşağıdaki linkten temin edebilirsiniz. Normal de 1.5 GB büyüklüğünde olmasına rağmen burda 100 MB bazı özellikler alınmış ama temel kullanım için bire bir. Ben kullanıyorum tavsiye ederim!

      http://portableappz.blogspot.com/2012/05/photoshop-cs6-130-multilingual.html

      Sil
  2. başlığı görünce olley dedim çocuklar gibi şenim. devam et devam et ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öğrendikçe devam edeceğim inşallah
      belki bu sayede anlatma yeteneğimde azda olsa gelişir canım:))

      Sil
  3. merhaba blogunu keyifle izlemeye aldım
    bana da beklerim beyenirsen de izlemeni rica ederim

    sevgiler

    burcinkuran-wonderlust.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. ps çok zevklidir ve gün geçtikçe daha neler yapacaksın :)

    YanıtlaSil
  5. Haklısın canım,picasa sınırlı.Ama link de açılmadı:)
    Aslına bakarsan,picasa bile öle oyalıyor ki,çok da zevk alıyorum,saatler geçiyor ben kalıyorum.:)
    Ama dersler falanlar filanlar,biliyosun ya..
    İnşAllah daha sonra kapsamlıca inceleyeyim.
    Sen paylaşmaya devam et,ben yapamasam da takipteyim:)
    Ayrıca yürekten desteğin için çok ama çok,hatta burada ifade edemeyeceğim kadar çok teşekkür ederim.
    Yine,yine,yine söylüyorum.
    İyi ki varsın...

    YanıtlaSil
  6. Ayrıca yarabandına benzeyen bi araç çubuğu da işe yarıyor (adını unuttum:)

    YanıtlaSil